Mesterséges intelligencia

A kérdés csak az, hogy mikor és milyen mértékben terjed el az üzleti világban a mesterséges intelligencia, azonban jelenleg a magyar cégek 80-90 százaléka még hosszútávon sem számol vele.

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek széleskörű elterjedése. Ezek közé tartozik az önvezető autó, a távolról elvégezhető műtét, a drónos kiszállítás vagy a virtuális edzés.

Jövőálló stratégiát építhetünk fel, ha a számítástechnika három sarokköve, az interakció, információ és számítás történelmét tanulmányozzuk. Az első számítógépekhez még számítástechnikai doktori fokozat kellett, a grafikus felhasználói felületek később lehetővé tették, hogy kódolás ismerete nélkül bárki használhasson számítógépet. A jövőben, az ambient computing korában már nem is fogjuk tudni, hogy éppen számítógépet használunk.

A bécsi Wiener Stadtwerke a világon az első olyan közművállalat, amely minősíttette az ügyféllevelek feldolgozásánál használt mesterséges intelligencia alapú szoftverét. Az IEEE CertifAIEd minősítése azt jelenti, hogy a MI-alkalmazás megfelel a szigorú etikai kritériumoknak és fenntartások nélkül alkalmazható.

A Continental technológiai vállalat munkatársai teljesítették a legtöbben a Mesterséges Intelligencia (MI) Koalíció kihívását, amely célja a kompetenciafejlesztés és szemléletformálás. A cég képviseletében Lóránd Balázs, a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjának vezetője vette át a hazai vállalatcsoport munkatársainak kiemelkedő teljesítményéért járó díszoklevelet Solymár Károly Balázs digitalizációért felelős helyettes államtitkártól.

Míg a hétköznapi felhasználók egyelőre csak kóstolgatják a mesterséges intelligencia kifejezést, az AI és a gépi tanulás gyakorlatilag észrevétlenül vált mindennapi életünk egyik főszereplőjévé. Chatbotokkal beszélgetünk az ügyfélszolgálatokon, érdeklődésünk alapján kapunk termékajánlatot a webáruházakban, a streaming szolgáltatók pedig azonnal kitalálják, milyen tartalmakat érdemes nekünk kínálni.