A ProSuli program keretében új csevegőrobot segíti a fiatal korosztályokat a világháló biztonságos használatéban. A ChatMate első körben három fontos témában ad támpontokat.
Új előírások lépnek érvénybe hazánkban annak érdekében, hogy a digitális megoldások térnyerése mellett szinte garantáltan hozzá lehessen jutni a készpénzhez.
A Magyar Nemzeti Bank újdonsült szabályozása többek között az ATM-ek számát is meghatározza.
A mesterséges intelligenciával vezérelt döntéshozatal jelentősége napjainkra megkérdőjelezhetetlenné vált, ám sokszor felmerül a kérdés, hogy miként lehet a leghatékonyabban kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.
A magyar lakosság 60 százaléka legszívesebben soha nem használna készpénzt vásárláskor. Az érintésmentes fizetés elterjedéséhez a koronavírus-járvány is hozzájárult.
Az újabb generációk mindig új trendeket hoznak, amik előbb-utóbb az élet minden területére begyűrűznek. Az egészségügyben ilyen új trend az úgynevezett figitális betegek megjelenése, akik sokkal bátrabban használják a digitális megoldásokat, de közben ragaszkodnak a fizikai eszközökhöz is.
Hazánkban is kihirdetésre került a DAC7 irányelv implementálását lehetővé tevő jogszabály, ami új adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő a digitális platformok számára. Sok piaci szereplőnek meg kell vizsgálnia, hogy pontosan milyen ügyletek vonatkozásában kell adatot szolgáltatnia a jövőben.
Miközben az országok versenyképességét befolyásoló tényezők között ma már kritikus helyen szerepel a gazdaság és társadalom digitális fejlettsége, a 2022. évi DESI (Digital Economy and Society Index) mutató alapján Magyarország mindössze a 22. helyen áll a 27 EU-tagállam között.
Az új üzleti igények megjelenésével könnyen válhatnak elavulttá a korábban használt HR IT rendszerek. A digitális HR működés felé vezető út meghatározása azonban többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál.
A digitális transzformáció, a fenntarthatóság felértékelődése, valamint a szervezetek fokozódó igénye a szolgáltató központok üzleti eredményhez való hozzájárulására egyre elavultabbá teszi a hagyományos back office szolgáltatási modelleket
Hazánkban több százezer ember vallja magát mobilfüggőnek, tízből négy ember érez késztetést, hogy munkaidőn kívül is válaszoljon a céges levelekre. Pedig a kiégett dolgozó éves bérköltségének 34 százaléka a cég számára is veszteség.
Hagyományteremtő jelleggel került megrendezésre a Digitális Jólét Program, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Lechner Tudásközpont által szervezett Civitas Sapiens ’19 – Okos város szakmai konferencia. A szeptember 19-i esemény házigazdája az NKE Ludovika Campusa volt.