Három évre elosztva mintegy 1,2 milliárd forint összegben, minden idők legnagyobb és legtöbb szolgáltatást nyújtó lakossági zajvédelmi programját indítja el szeptemberben a Budapest Airport.
A nyári időszak berobbanása, a járvány utáni légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban sosem tapasztalt, Európa szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a repülőtereket az egész kontinensen.
A pandémia visszaszorulása és a turizmus újraéledése miatt ismét növekedik a 100E autóbusz kihasználtsága, így a BKK sűríti a járat indulásait. Egyúttal a Budapest belvárosa és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között közlekedő autóbuszra váltható jegy ára is drágulni fog július 1-től.
Habár 2021-ben az utasforgalom 20 százalékkal, a légiáru mennyiség pedig 36 százalékkal emelkedett 2020-hoz képest, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető vállalat a koronavírus-járvány második évét is komoly veszteséggel zárta.
A Budapest Airport évek óta nagy hangsúlyt fektet az elektromos töltőhálózat kiépítésére, a légikikötő kerítésén belül és kívül egyaránt. A munka folytatódik, 176 e-töltőállomás épül a repülőtér területén a következő 3 évben.
Zavartalanul zajlik a forgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a felfüggesztett ukrajnai és orosz járatok kivételével minden célállomásra a menetrendnek megfelelően közlekednek a légi járatok.
Megnyílt a Plaza Premium Group 40 férőhelyes, 107 négyzetméteren elhelyezkedő várója a SkyCourt épületében, amely minőségi szolgáltatásokkal, valamint kényelmes környezettel várja a budapesti repülőtér utasait.
A Toulouse Nyilatkozat új fejezetet nyit Európa számára a légi közlekedés nettó zéró 2050-es céljának eléréséhez vezető úton, a kontinens repülőterei pedig a kezdeményezés egyik legerőteljesebb támogatói.
A Budapest Airport 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működése fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért, tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását is.
A világjárvány miatt az első negyedévben tapasztalt alacsony utasforgalom után az osztrákok töretlen nyaralás alatti utazási hajlandósága 2022 nyarán az utasok számának jelentős növekedéséhez vezethet.
A repülőtér negyedszerre is megkapta a karbonsemleges minősítést, mivel üzemeltetője a világjárvány hatásai ellenére is teljesíti fenntarthatósági vállalásait.
Több száz fő részvételével, óriási füst és tűz közepette zajlott a szimulált mentés a budapesti repülőtér teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatán. Az október 28-án éjjel tartott szimuláció során egy használaton kívüli, gyakorló repülőgép segítségével imitálták a balesetet, hogy felkészítsék a mentésben érintett szervezeteket egy esetleges valódi katasztrófa felszámolására.
Erős és sz��rnyaló légiáruszállítás, alacsony utasforgalom, fejlesztések és felkészülés az utasforgalom visszatérésére – ez jellemezte a Budapest Airport első negyedévét. Habár az utasforgalmi adatok egyelőre nem mutatnak emelkedést, a vállalat már dolgozik egy komplex terven, hogy felkészüljön a mérsékelt utasforgalom visszatérésére a közelgő nyári szezonban. Így telt a Budapest Airport első negyedéve a startvonalon.
Az elmúlt két évben a Budapest Airport 167 millió euró (közel 60 milliárd forint) értékben valósított meg beruházásokat a repülőtéren, amelyeknek köszönhetően magas biztonsági színvonal mellett nagymértékben nőtt a budapesti légikikötő régiós jelentősége. Az infrastruktúra, a kapacitásbővítés és a digitalizáció köré épülő nagyberuházások és egyéb háttérfejlesztések érezhető emelkedést eredményeztek az utasélményben, amit számos kutatás és az utasok visszajelzése is megerősít.