Ősszel is megmarad az utasszám-korlátozás az amszterdami repülőtéren

Ősszel is megmarad az utasszám-korlátozás az amszterdami repülőtéren

Munkaerőhiány miatt már nyár elején a napi utasok számának maximalizálásáról döntött az amszterdami repülőtér. A korlátozás minden bizonnyal szeptemberben és októberben is fennáll majd.

Az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtér szeptemberben és októberben is korlátozza az utasok számát, a következő hónapban naponta legfeljebb 67 500 utas indulhat el, októberben pedig 69 500 lesz a létszámhatár – írta kedden az NLtimes hírportál a légikikötő bejelentésre hivatkozva.

A repülőtér szerint, az intézkedésekre különösen az őszi időszakra eső ünnepek idején van szükség. Ha az összes menetrend szerinti járaton minden helyet eladnának, akkor a repülőtérnek 3500-zal több utasa lenne, mint amennyit naponta kezelni tud.

A Schiphol először júliusban korlátozta a repülőtérről induló utasok számát a biztonsági személyzet hiánya miatt. A Dutchnews hírportál keddi tudósítása szerint az utasok továbbra is hosszú sorokban várakoznak az indulásra, nőtt a lekésett járatok száma is, annak ellenére, hogy a repülőtéren 200 új biztonsági alkalmazott kezdte meg a munkát. A Schiphol azt ajánlja, hogy az utasok már négy órával a járatindulás elött jelenjenek meg a repülőtéren.

Az uniós jogszabályok értelmében az utasok jogosultak kártérítésre a késések és járattörlések miatt. A kártérítések benyújtására szakosodott holland cégek szerint, idén eddig 70 ezer igénylést nyújtottak be, mintegy 60 millió euró értékben.

Nagymaros és Szob között, augusztus 16-tól már mindkét vágányon közlekedhetnek a személyszállító vonatok, így korlátozások nélkül visszaáll az alapmenetrend a Budapest–Vác–Szob vonal teljes hosszán.

Hatalmas sikert hozott a Bécsi népfőiskolák nyári szolgáltatása, amelynek keretein belül német és matematika tárgyakhoz kapcsolódó, játékos foglalkozásokat biztosítanak 6-12 éves gyerekeknek három bécsi strandon. A cél elsősorban a játék, mellékesen pedig a tanítás és az érdeklődés felkeltése.