Ismét Kelet-Európa legjobbja lett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ismét Kelet-Európa legjobbja lett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A Budapest Airport ismét elnyerte a „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címet a 2022-es World Airport Awards díjátadón, immár egymást követő kilencedik alkalommal.

A World Airport Awards a légiközlekedési iparág legrangosabb elismerése, amelyet az utasok szavazatai alapján ítélnek oda a legnagyobb éves, globális repülőtéri ügyfél-elégedettségi felmérés alapján. Ez a leghitelesebb visszacsatolás a légiiparban, hiszen több mint 550 repülőtéren történnek a felmérések, melyek a repülőterek vezetőségétől és egyéb repülőtéri befolyástól teljesen függetlenek.

A díj az úgynevezett World Airport Survey kérdőíveken alapul, amelyeket több mint 100 nemzetiségű repülőtéri utas tölt ki a 8 hónapos felmérési időszak alatt. A felmérés során értékelik az utazási élményt, illetve a különböző repülőtéri szolgáltatásokat egészen az érkezéstől, az utasfelvételen keresztül, a vásárláson és a biztonságon át a kapuknál történő indulásig.

Chris Disdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a díj kapcsán kiemelte: Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az egymást követő kilencedik évben is elnyertük a régió legjobb repülőtere címet. Számunkra ez nem csupán egy díj, hanem annak a kemény munkának az elismerése, amit a Budapest Airport és a repülőtéri közösség nap mint nap végez az utasok magas minőségű kiszolgálása érdekében. Egyértelmű, hogy az elmúlt 3 évben szintet léptünk, hiszen a repülőtéren a minőség és az utasélmény fejlesztése került a fókuszba, amit az utaselégedettségi felmérések egyre jobb eredményei sorban visszaigazolnak.

A repülőtér célja, hogy biztonságos környezetet és kiváló szolgáltatásokat biztosítson utasai számára, valamint, hogy az utasszolgáltatásokat folyamatosan fejlessze, ezáltal is növelve a repülőtéri utaselégedettség szintjét. Ennek érdekében dinamikus ütemben zajlanak a fejlesztések. 3 év alatt – 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben – összesen több mint 70 milliárd forintot fordított a vállalat kapacitásbővítésre, infrastrukturális és fenntarthatósági fejlesztésekre, továbbá egyéb, az utasélményt növelő háttérfejlesztésekre és digitalizációra.

A fejlesztések a 2022-es év első felében is folytatódtak, és a repülőtér-üzemeltető a korábban elkezdett nagyszabású fejlesztéssorozatot sem hagyja abba. Az 1. Terminál újranyitásának előkészületei már javában zajlanak. A T1 megnyitása korábban 2024-re volt tervezve, de ez jelenleg felülvizsgálat alatt áll, mivel több légitársaság is csökkenteni kezdte a jövőbeli kapacitását a budapesti repülőtéren. Ezzel párhuzamosan a 3. Terminál építése is már a tervezési fázisban van; az új létesítmény nyitása legkorábban 2028-ra várható.

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

A világon elsőként teljesítette vegyespáros az egyik legkeményebb sarkvidéki kihívást. Vámos Nóra Rakonczay Gáborral 30 nap alatt, 560 kilométeren át, hóban, viharos szélben, átlagosan mínusz 20 fokban, szánjukat maguk után húzva, hihetetlen akaraterőről és kitartásról tanúbizonyságot téve valósította meg az Eisberg Grönland síexpedíciót.