Gazdaság

Érdekes helyzet állt elő a gyártóiparban a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság miatt. Bár a gazdasági optimizmus keresleti növekedést eredményezett, a szektornak mégis sok kihívással kell megküzdenie.

Az életminőség egyik fontos szegmense a vásárlóerő. Minél több árut és szolgáltatást tud megvásárolni a lakosság, annál több kiskereskedelmi egység, étterem, szórakozóhely lesz helyben, és egyre több kulturális, egészségügyi, oktatási és egyéb szolgáltatót tud fenntartani egy-egy település.

Az iparágat átalakító trendek együttes hatására a járvány felgyorsította a bankszektor fejlődését. A Covid-19 járvány proaktívabbá tette a bankokat, fokozta alkalmazkodásukat és felgyorsította az innovációt

Óvatos évkezdés jellemezte a nemzetközi piacokat, de az ingadozó hangulat dacára a BUX index stabilan 50 ezer pont feletti napi záróértékeket tartva végül 53 442 ponton zárta a hónapot.

Egyre népszerűbbek napjainkban a vásárlási utalványok, mivel az utalvány birtokosa rugalmasan döntheti el, hogy mikor és mire váltja be, a kereskedők számára pedig kedvező lehetőséget biztosít a forgalmuk és ismertségük növelésére.

Újabb izgalmas fejlemények láttak napvilágot a nemzetközi adózás terén. Az OECD nyilvánosságra hozta modellszabályait a globális minimumadóról, és az EU is kiadta irányelv-tervezetét a minimumadó EU-n belüli implementációjáról.

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-kereskedelem robbanást hozott magával.

„Az adat az új arany” – ez a kifejezés mostanában kezd valóban értelmet nyerni: az adatelemzésen alapuló döntések során már 70 százalékban használnak fel külső forrásokból származó adatokat világszerte.

2021-ben összesen 2,3 millió választ adott az osztrák főváros chatbotja, a WienBot. Ezzel a bécsiek egyik legfontosabb információforrásává nőtte ki magát. A legtöbben a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban fordultak hozzá.

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben.