Vállalatok

Tanulmánykötetben foglalta össze a Budapesti Corvinus Egyetem a hazai KKV-k innovációs képességének növeléséhez szükséges tudnivalókat. Az egyetem szerkesztésében közel húsz szakértő értékelte a szektor helyzetét, azonosítva a kihívásokat és fejlődési lehetőségeket.

A digitális transzformáció, a fenntarthatóság felértékelődése, valamint a szervezetek fokozódó igénye a szolgáltató központok üzleti eredményhez való hozzájárulására egyre elavultabbá teszi a hagyományos back office szolgáltatási modelleket

Önzetlenül segíteni nem csupán szép dolog, sokkal több annál. Az önzetlen segítségnyújtás elengedhetetlen a mai világban, mert nem csupán lelkileg, de szellemileg is többek leszünk tőle. Ezt a célt szolgálja egy új, hiánypótló applikáció, amely trendivé tenné az önkéntességet.

Immár hetedszer készítette el a Szolgáltató Szervezetek Kockázatkezeléséről szóló felmérését a Deloitte. A szakértők szerint a terület komoly átalakuláson megy keresztül, mivel a koronavírus-járvány és a jelenleg is zajló háború rávilágított a beszállítói láncok gyengeségeire.

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe vesznek működésük során.

Egymás után két hónapban is csökkent az építőipari termelés volumene, a koronavírus első hulláma óta nem volt ilyen. A csökkenő termelés mellett a KATA szabályozás szigorításának kilátásba helyezése 40 százalékkal csökkentette az új egyéni vállalkozók piacra lépését a szektorban.

Egyre népszerűbb az önkiszolgálás, miközben nagyobb hangsúlyt kell fektetni az ügyfélkezelésre. Az északi országokban a legmagasabb az ügyfél- és munkavállalói elégedettség, a közép-európai országok is jól állnak ügyfél-elégedettséggel, viszont lényegesen alacsonyabb az alkalmazottak elégedettsége.

Az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság és az E.ON hálózatos szakemberei példaértékű összefogásának köszönhetően rekordidőn belül madárvédelmi burkolat került a villanyoszlopokra. A hamvas rétihéja hazánkban fokozottan védett madárfaj, költőállománya mindössze 45-60 pár.

Nemcsak külső menedzser alkalmazásával válhat eredményesebbé egy családi cég, hanem a közreműködő családtagok és a meglévő munkatársak képzésével, üzleti folyamatainak modernizálásával, a vállalati kultúra átalakításával, valamint a család és a vállalkozás közötti kapcsolat rendezésével is.