Budapest Airport

A Budapest Airport Zrt. megkötötte az első ESG-alapú, azaz környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból egyaránt felelős finanszírozási megállapodását, amely nem csupán a régióban, de Európában is egyedülálló a repülőterek között.

A Magyar Nemzeti Bank és a Budapesti Értéktőzsde közös tulajdonában lévő KELER az előző hétvégén sikeresen élesítette új értékpapír-kiegyenlítési rendszerét.

Több mint 3,8 millió forintot adott át a Budapest Airport a sérült és fogyatékkal élő emberek sportolását támogató SUHANJ! Alapítványnak. Az adomány az idén kilencedik alkalommal megrendezett repülőtéri jótékonysági futóverseny, a Runway Run nevezési díjaiból gyűlt össze.

Több száz fő részvételével, óriási füst és tűz közepette zajlott a szimulált mentés a budapesti repülőtér teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatán. Az október 28-án éjjel tartott szimuláció során egy használaton kívüli, gyakorló repülőgép segítségével imitálták a balesetet, hogy felkészítsék a mentésben érintett szervezeteket egy esetleges valódi katasztrófa felszámolására.

Erős és sz��rnyaló légiáruszállítás, alacsony utasforgalom, fejlesztések és felkészülés az utasforgalom visszatérésére – ez jellemezte a Budapest Airport első negyedévét. Habár az utasforgalmi adatok egyelőre nem mutatnak emelkedést, a vállalat már dolgozik egy komplex terven, hogy felkészüljön a mérsékelt utasforgalom visszatérésére a közelgő nyári szezonban. Így telt a Budapest Airport első negyedéve a startvonalon.

Az elmúlt két évben a Budapest Airport 167 millió euró (közel 60 milliárd forint) értékben valósított meg beruházásokat a repülőtéren, amelyeknek köszönhetően magas biztonsági színvonal mellett nagymértékben nőtt a budapesti légikikötő régiós jelentősége. Az infrastruktúra, a kapacitásbővítés és a digitalizáció köré épülő nagyberuházások és egyéb háttérfejlesztések érezhető emelkedést eredményeztek az utasélményben, amit számos kutatás és az utasok visszajelzése is megerősít.