Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát. A futurisztikus megjelenésű járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E vonalán – derült ki a BKV hétfői közleményéből. A fővárosi közlekedési vállalat az utasok tapasztalatait, véleményét is várja a tesztbuszról.
A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell egy környezetbarát, alacsony padlós, klimatizált, a legújabb elektromos mobilitási műszaki megoldásokat ötvöző, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt, abszolút XXI. századi jármű. A városi autóbusz az elektromos akkumulátorok energiáját hidrogénmeghajtással kombinálja. Az egyhetes teszten az akkumulátoros- és a hidrogén üzemanyagcellás hajtás együttműködésének tulajdonságait, jellemzőit, illetve a hidrogén üzemanyag-tankolás technológiáját tesztelheti és figyelheti meg a BKV.
A tesztbusszal október 8. és 16. között találkozhatnak az utasok a 8E vonalán reggel negyed 7 és este 11 óra között. 13 és 15 óra között azonban a jármű nem közlekedik, és október 9-én – tervezetten – nem áll forgalomba. A busz mozgása követhető lesz a BudapestGO alkalmazásban és a 8E járat közterületi kijelzővel ellátott megállóiban is.
A tesztbuszon díjmentesen lehet utazni.
A jármű a gyártó (Daimler Buses) bemutatóbusza, emiatt nem konkrétan budapesti igények alapján készült. Ennek ellenére a BKV számít a fővárosi utasok véleményére is, többek között arra, hogy mennyire tartják kényelmesnek az üléseket vagy az ülések közötti folyosó méretét, elegendő mennyiségű kapaszkodó van-e buszon, de fontos szempont lehet az utazáskor tapasztalt komfortérzet, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is. A tapasztalatokat a bkv@bkv.hu e-mail címen vagy a bemutatkozásról közölt Facebook-poszt alatt lehet megosztani. A BKV a saját tapasztalatai mellett az utasok véleményét is továbbítja a hazai márkaképviselet részére.
A hidrogénmeghajtású autóbusz egy hónapig közlekedik majd Magyarország több városában a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. koordinálásában. A mintaprojekt célja, hogy értékes, közvetlen tapasztalatokat szerezzenek a csuklós hidrogénbuszok üzemeltetéséről, jobban megismerhessék a technológiában rejlő lehetőségeket és annak kihasználhatóságát a közösségi közlekedésben. Fontos szempont az adatgyűjtés is, és ezeknek az adatoknak az összehasonlítása a Zöld Busz Programból származó üzemeltetési adatokkal. Az elemzések eredménye értékes összefüggéseket és új fejlődési irányokat tárhat fel.