Március közepétől újra közlekedik a Tisza-tó expressz vonat

Március közepétől újra közlekedik a Tisza-tó expressz vonat

A Budapestet a Tisza-tóval összekötő Tisza-tó expressz közvetlen járatként március 11-től novemberig köti össze a Keleti pályaudvar, Tiszafüredet érintve Balmazújvárossal.

Először 2021-ben indult a Tisza-tóhoz a Tisza-tó expressz, ami tavaly óta már meghosszabbított útvonalon, Tiszafüred érintésével Balmazújvárosig közlekedik. A járat csaknem 50 kerékpárhellyel szolgálja az utasokat. A Tisza-tóhoz történő vasúti utazáshoz ajánlott a Tisza-tavi kerékpárjegy igénybe vétele, mellyel bármely magyarországi vasútállomásról egységes és kedvező áron szállítható a kerékpár a Tisza-tóhoz vezető 3 vasútvonal bármely állomásáig és vissza. 2022-ben a Tisza-tavi kerékpáros utazások száma 21 ezer volt, 7710 darab Tisza-tavi kerékpárjegyet értékesített a MÁV-START.

A Cívis InterRégió vonatok révén átszáll��ssal többek között Szolnokról és Debrecenből vált egyszerűbbé a Tisza-tó elérése, hiszen a fővonalon immár korszerű, alacsonypadlós, kerékpáros férőhelyekkel rendelkező FLIRT motorvonatokkal lehet utazni. Az újdonságok közül kiemelhető, hogy 2022 vége óta Budapestről már óránként közvetlenül elérhető Gyöngyös a Mátra InterRégió vonatokkal, az akadálymentes FLIRT vagy emeletes KISS motorvonatok 6-12 kerékpárhely áll az utasok rendelkezésére.

Az elmúlt évek fejlesztései után tavaly a MÁV-START járatain országszerte mintegy 1,2 millióan szállítottak kerékpárt vasúton, ami 18 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi adatokat. 2019-ben 880 ezren, 2020-ban 917 ezren, 2021-ben pedig 1 millióan vonatoztak biciklivel.

A Balatonnál például 20 százalékkal több biciklit szállítottak vasúton az előző évhez képest. A kerékpárszállítás mellett az utasok úgy is egyre jobban ki tudják használni a kombinált zöld közlekedés előnyeit, ha kerékpárjukat az állomásokon hagyják. Országszerte mintegy 2000 kerékpár tárolására alkalmas, fedett, bekamerázott B+R kerékpártároló épült az utóbbi időben, kiemelten Budapest elővárosaiban. A jelenleg működő 10 elővárosi vasútvonalon mintegy 80 állomáson áll rendelkezésre színvonalas B+R tároló, nagyságrendileg 4000 férőhellyel.

A vasúttársaság megújította kerékpáros aloldalát is, amely kibővült tartalommal, letisztult tematikával átláthatóbbá és informatívabbá vált. A https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/kerekparszallitas oldalon az igényeknek megfelelően hamarosan a nemzetközi járatok kerékpárszállítási lehetőségeiről is lehet informálódni.

A Volánbusz a tavalyihoz hasonlóan a nyári időszámítás ideje alatt idén is tervezi a kerékpárszállítási szolgáltatásának biztosítását. Ennek megfelelően március 26-tól október 28-ig a Budapest és a Mátra, illetve a Tisza-tó térsége között közlekedő autóbuszok mellett a Budapest és Salgótarján, Eger, Kazincbarcika, valamint Miskolc k��zött közlekedő egyes járatokon biztosított a kerékpárok szállítása a megadott megállóhelyek között. A kerékpárjegy ára továbbra is 990 forint marad.

A tavalyi magas infláció miatt idén a biztosítók jellemzően 3 és 19 százalék közötti indexálást javasoltak ügyfeleiknek. Az indexálás célja, hogy a megtakarítás értéke ne csökkenjen. Nem minden szolgáltató ajánl választási lehetőséget.

A már meglévő drosztok harmadát még idén felújítaná a Budapesti Közlekedési Központ. A taxiügyintézéssel kapcsolatos feladatok 2024 elején kerültek a BKK-hoz.