Bővül a kerékpárszállítási lehetőség a BKK járatain

Bővül a kerékpárszállítási lehetőség a BKK járatain

Tovább bővül a kerékpárszállítási lehetőség a fővárosban: március közepétől a 91-es és 291-es buszokon is lehet biciklit szállítani. Egy járművön legfeljebb egy kerékpár szállítható, az erre kijelölt járműveket külön piktogram jelzi.

A Normafa és a Svábhegy után újabb hegyvidéki járatokon vezeti be a Budapesti Közlekedési Központ a kerékpárszállítási lehetőséget: március 12-től, szombattól a Rózsadombot is értintő 91-es és 291-es buszokra is fel lehet szállni biciklivel.

Egy buszon egyszerre egy bicikli szállítható, amelyet az utazás idejére biztonságosan rögzíteni kell az erre kijelölt helyen. Mivel ez a rész megegyezik a babakocsik és a kerekesszékes számára fenntartott területtel, ezért a BKK azt kéri a kerékpárt szállító utasoktól, hogy legyenek előzékenyek a kisgyermekkel utazó vagy a mozgásukban korlátozott utastársaikkal és szükség szerint adják át nekik a helyet. A járművezető zsúfoltság esetén megtilthatja a kerékpárszállítást, ebben az esetben meg kell várni a következő autóbuszt. A kerékpárszállításra kijelölt járműveket külön piktogram jelzi.

Kerékpárszállítás a BKK járatain

Népszerűvé vált a kerékpárszállítás a BKK járatain: a fogaskerekűn, a HÉV-en, több autóbuszon, a Tatra villamosokon, valamint a D14-es hajójáraton is igénybe vehetik az utasok.

A szolgáltatásnak köszönhetően könnyebben kombinálható az egyéni- és a közösségi közlekedés. A buszon vagy villamoson történő kerékpárszállítás elsősorban speciális helyzetekben lehet előnyös. Ilyen például, ha valaki defektet kap, ha lemerül az elektromos kerékpár akkumulátora, vagy ha elkapja egy nyári felhőszakadás. Budapest hegyvidéki területein az is jellemző, hogy a fővárosiak reggel kerékpárral könnyen legurulnak a hegyről, de hazafelé, emelkedőn felfelé már kényelmesebb inkább busszal utazni. Mindemellett így azoknak sem kell lemondani a kerékpározás élményéről, akik idősebbek, vagy kisgyerekkel közlekednek.

A BKK járatain kerékpárt szállítani egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, illetve kerékpárbérlettel lehet. A kerékpárszállítás díján kívül természetesen a személyszállításért is fizetni kell, tehát a kerékpárral közlekedőnek is rendelkeznie kell érvényes jeggyel vagy bérlettel. A kisméretű, legfeljebb 41 centiméter (16”coll) külső kerékátmérőjű kerékpár, valamint a roller, továbbá mérethatár nélkül az összecsukott kerékpár továbbra is díjtalanul, minden járaton kézipoggyászként szállítható.

2020-tól hétvégenként minden utas díjmentesen szállíthat kerékpárt az arra kijelölt vonalakon.  A szolgáltatás fejlesztése – a Budapest Restart programmal összhangban – a megnövekedett kerékpáros-forgalomra tekintettel zajlik.

Azok számára, akik rendszeresen nagyobb távolságot tesznek meg a városban, és a kerékpárt a közösségi közlekedéssel kombinálnák, elsősorban a B+R parkolók, illetve a Mol Bubi közbringarendszer használatát javasolja a BKK, mivel a buszokon és villamosokon járművenként csak egy kerékpár szállítható. A biciklivel és közösségi közlekedéssel kombinált útvonalak megtervezésében hasznos segítséget nyújt a megújult BudapestGO alkalmazás is.

A kerékpárszállításról bővebben a https://bkk.hu/utazasi-informaciok/kerekpar/kerekparszallitas/ oldalon lehet tájékozódni.

Egyes bérlettípusok mellé kerékpárbérlet is váltható a pénztárakban és a BKK-automatákból, melyek listája a https://www.bkk.hu/pontkereso/ linken található:

Változik néhány megálló elnevezése

Március 12-től, szombattól változik néhány megálló elnevezése a fent említett vonalakon: az Vérhalom utca és a Szemlőhegy utca kereszteződése közelében lévő megálló neve ezentúl Mandula utca, a Pusztaszeri út és a Cimbalom utca csomópontjában mindkét irányban Cimbalom utca. A Bimbó úti megálló Bimbó út / Gábor Áron utcára, a Pasaréti úti megálló neve Gábor Áron utca / Pasaréti útra változik.

Ezzel egyidőben a 931-es éjszakai járat is új megállót kap a Pusztaszeri úton, a Cimbalom utca előtt. Az új megálló bővíti a térség közösségi közlekedési elérhetőségét. A változások összhangban vannak a fővárosi megállók elnevezésével, amelynek köszönhetően könnyebben beazonosíthatók az egyes megállóhelyek. 

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.