Elfogyott a türelem az osztrák fővárosban, május 19-től csak a kijelölt mobilitási pontokon és parkolóhelyeken lehet letenni a közösségi rollereket. Szintén nem lehet majd rollerrel behajtani kórházak, lakóövezetek környékére sem.
Magyarország lakosságának több mint fele rendelkezik kerékpárral vagy rollerrel. Ráadásul az elmúlt négy évben folyamatosan nőtt azok száma, akik nagyobb összeget költenek ezekre. És, ha már megvették, a koronavírus hatására egyre lelkesebben használják is őket.
A sok panasz miatt az osztrák főváros jövő évtől újraszabályozza a közösségi e-rollerek használatát. Ezentúl nem lehet járdán leparkolni a kölcsönjárművet. Ráadásul a kereslethez igazítják majd a rollerek számát.
Július elsejétől új szabályok vonatkoznak az elektromos rollerekre Belgiumban. A közlekedési eszköz szabályozása a legtöbb országban továbbra is gyerekcipőben jár.
Immár több mint 300 helyszínen lehet kerékpárral és rollerrel parkolni Budapest belvárosában. Az elmúlt időszakban kialakított parkolóhelyeknek immár hivatalos nevük is van: Mobi-pontoknak hívják őket.
2025-re az eddigi kilenc helyett már száz mobilitási pont lesz az osztrák fővárosban. A WienMobil állomásokon közösségi kerékpárt, robogót és autót is lehet bérelni, valamint különböző szolgáltatásokat is igénybe lehet venni. A fejlesztés nagyrészt a külső és a kisebb lakossággal rendelkező kerületeket érinti. A kereslet kielégítésére a közösségi biciklik számát 2022-től a duplájára emelik.
150 elektromos járművel indítja el budapesti rollermegosztó szolgáltatását Európa vezető mikromobilitási szolgáltatója, a TIER. A német cég a legújabb fejlesztésű újgenerációs, ”TIER V” típusú e-rollerjeit hozza el a magyar fővárosba, amelyek kifejezetten az európai nagyvárosok útviszonyaira lettek optimalizálva. A járművek akkumulátorait közvetlenül a helyszínen cserélik ki a társaság munkatársai, ezzel biztosítva a rollermegosztó rendszer klímasemlegességét.