Többet költenek kerékpárra a magyarok, és gyakrabban is használják

Többet költenek kerékpárra a magyarok, és gyakrabban is használják

Magyarország lakosságának több mint fele rendelkezik kerékpárral vagy rollerrel. Ráadásul az elmúlt négy évben folyamatosan nőtt azok száma, akik nagyobb összeget költenek ezekre. És, ha már megvették, a koronavírus hatására egyre lelkesebben használják is őket.

Hazánk lakosságának 56 százaléka rendelkezik kerékpárral, melyet a leggyakrabban kikapcsolódásra használnak – közel harmaduk használja szabadidejében, míg munkahelyük megközelítésére kevesebb mint az emberek ötöde – derült ki az OTP Mobil által készített friss felmérés eredményeiből.

Az adatokat tovább árnyalja a Magyar Kerékpárosklub 2022-es felmérése, mely alapján a koronavírus-járványnak köszönhetően nőtt a kerékpárral közlekedők száma és a bringák iránti lelkesedés a pandémia lecsengése után sem hagyott alább, azaz továbbra is népszerű közlekedési forma maradt a biciklizés. Sőt, a városokban időről-időre még mindig növekszik azoknak a száma, akik kerékpárra ülve közlekednek.

A BKK által kihelyezett kerékpárszámláló pontokon 92 százalékkal emelkedett a biciklivel történő áthaladások mértéke a téli időszakban az elmúlt hat évben, ami azt mutatja, hogy a bringa fokozatosan elveszti a szezonalitását, és már nem csak tavasztól őszig használják az emberek. Ez részben köszönhető az egyre enyhébb teleknek is – ismertette Kádár Melinda a Magyar Kerékpárosklub szervezet kommunikációs munkatársa.

Az OTP Mobil felmérése rávilágított arra, hogy a kerékpárt és rollert használók számára a legfontosabb a közlekedési eszközük műszaki állapota és épsége, ezt követi a KRESZ szabályok betartása és a saját fizikai biztonságuk. A felmérésből az is kiderült, hogy a kerékpárjukat használók több, mint 20 százaléka szenvedett már valamilyen balesetet, többségében személyi sérülés is történt.

Forrás: OTP

 

Ennek ellenére csak a válaszadók mindössze 6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik kerékpáros, rolleres útjaihoz kapcsolódóan biztosítással. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2021-ben a személyi sérüléses közúti balesetek közel 12 százalékát biciklisek okozták, sőt, az Európai Unió viszonylatában évente a közúti, halálos balesetek mintegy 8 százalékát szenvedik el kerékpárosok. A számok tehát azt igazolják, hogy mind baleset- mind felelősségbiztosítás szempontjából fontos biztosítást kötni.

A Magyar Kerékpárosklub kutatása arra is rámutatott, hogy a kerékpár- tulajdonosok egyre magasabb értékű eszközöket használnak. 2022-ben a válaszadók több, mint harmada (39 százaléka) 50 ezer forint feletti értékű kerékpárral rendelkezett. Ez egy növekvő tendencia eredménye, hiszen 2018-ban az emberek negyede sem rendelkezett 50 ezer forintnál nagyobb összegű eszközzel, és még 2020-ban is csak 30 százalékot mutatott ez a szám.

A számok azt mutatják, hogy a magyar lakosság számára a kerékpár vagy roller használata egyre nagyobb részt képvisel a mobilitásában, ezért is érdemes figyelembe venni, hogy balesetek bármikor és bárkivel előfordulhatnak, amik személyi sérüléssel és anyagi kárral is járhatnak. Ebből fakadóan kerékpárunk beszerzésénél fontolóra kell venni a biztosításkötést. A Simple alkalmazáson keresztül kedvezményesen nyílik lehetőség a hello Bringás biztosítás megkötésére – foglalta össze ki Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

Forrás: OTP

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.