Rangos elismerést kapott a BudapestGO, ugyanis a 2023-as év legjobb applikációjának járó díjat nyerte el a BKK alkalmazása. A Magyar Marketing Szövetség 21 pályázat közül választotta a legjobbnak a fővárosi tömegközlekedést igénybe vevők számára készült applikációt. Az „Év honlapja” pályázat keretében az „Év Applikációja” kategóriában olyan alkalmazásokat lehetett nevezni, amelyek amellett, hogy segítik és szórakoztatják a célközönséget, az online marketing elemeit is sikeresen ültetik át mobileszközökre. A kiírás szerint ebben a kategóriában fontos szempont volt az innováció, a funkcionalitás, valamint a jól áttekinthető modern felületek felhasználása.
Az „Év honlapja” díj kategóriái közül a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is az E-kereskedelem, a Szolgáltatás, a B2B weboldalak, valamint az Év applikációja és a Turizmus kategóriák voltak a legnépszerűbbek. Minden kategóriát egybevetve a versenyre összesen 287 pályázat érkezett.
Büszkék vagyunk, hiszen ez a díj megerősít minket abban, hogy egy olyan innovatív, digitális alkalmazást sikerült megalkotnunk, amellyel egyszerűen tervezhetővé és kiszámíthatóbbá vált a közösségi közlekedés, továbbá a jegy- és bérletvásárlás is pár kattintással, gyorsan és környezetkímélő módon elintézhető
– nyilatkozta az elismeréssel kapcsolatban Diószegi Ágnes, a BKK Ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, hogy a díjazott applikáció – amely a könnyű használhatósága miatt az egyik legnépszerűbb magyar fejlesztésű alkalmazás Magyarországon –, a BKK szakemberei mellett a társaság partnereként dolgozó Supercharge, Telekom Rendszerintegráció (T-Systems) és a realCity csapatának munkáját is dicséri.
A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint az alkalmazást aktívan használók száma folyamatosan emelkedik, havonta átlagosan 1,2 millióan használják, összesen pedig már 1,8 millióan regisztráltak a BudapestGO-ban. A letöltők számára pedig már több mint 4,4 milliónál jár.
Havonta 4 millió útvonaltervezés történik az applikációban, a bevezetése óta pedig összesen több mint 10 millió digitális vonaljeggyel utaztak a közösségi közlekedők. A BKK jegyértékesítésében már csaknem 40 százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya.
Nemcsak a jegyet vásárlók, hanem a bérlethasználók körében is egyre népszerűbb a BudapestGO, hiszen a felnőttbérleteknek a 34 százalékát, a diákbérleteknek pedig a 40 százalékát használják okostelefonjukon az utasok.