Újabb lépést tesz a digitalizáció területén a Budapesti Közlekedési Központ. A fővárosi közlekedési vállalat június 20-ától a Mastercarddal, a Monet+-szal és a K&H-val közösen egy olyan technikai megoldás próbaidőszakát indította el, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát. A BKK célja, hogy tapasztalatot szerezzen egy Magyarországon eddig ismeretlen, de nemzetközi piacon már gyakran alkalmazott technológiáról.
A BKK ügyfeleinek a 100E Repülőtéri Expressz buszjáraton a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai, vagy digitalizált bankkártyára.
Az újszerű technológia segítségével az utasok előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével válthatnak jegyet a 100E Repülőtéri Expresszre. A járat utasainak nem lesz szükségük sem arra, hogy egy applikációban, vagy egyéb online felületen regisztráljanak, ahogyan arra sem, hogy egy papírjegyet tartsanak maguknál az utazás végéig. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okoseszközüket és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.
A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártya alapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon.
Ez a digitális szolgáltatás annyival több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás, hogy a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát ezzel a megoldással már nincs szükség sem papír, sem online jegyre.
A BKK célja, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben végezhessék el a vásárlást és az érvényesítést, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést. Mindehhez jó tapasztalatgyűjtést jelent a cég számára ez a kísérleti induló projekt. A BKK tervei között szerepet, hogy a tesztet a későbbiekben az M1-es metróra is kiterjeszti.