Óbudán bővítették a Mol Bubit

Óbudán bővítették a Mol Bubit

Tovább bővítette szolgáltatási területét a Mol Bubi közbringa-rendszer. A Városliget után ezúttal Óbudán hozott létre hét gyűjtőállomást a BKK. Áprilistól már használhatók a közlekedők számára.

A Budapesti Közlekedési Központ ismét bővítette a Mol Bubi közbringa-rendszert. A hálózat március elején a Városligetben három gyűjtőállomással gyarapodott, a hónap végén pedig a Óbudán tovább terjeszkedik a Mol Bubi, ezzel együtt összesen már 190 állomáson vehetik fel és tehetik le a kerékpárokat a budapestiek.

A közbringa-rendszer a III. kerületben összesen hét új helyszínen vált elérhetővé:

  • a Szentlélek téren a HÉV-megálló közelében,
  • a Flórián téren,
  • a Tímár utcában a HÉV megálló mellett,
  • a Kiscelli utca és a Pacsirtamező utca, a posta melletti kereszteződésben,
  • a Kórház utca és a Polgár utca sarkán,
  • a Szőlő utca és a Vörösvári út találkozásánál,
  • az Óbudai rendelőintézet közelében.

Az újabb III. kerületi gyűjtőállomások kialakításakor a BKK figyelemmel volt arra is, hogy Óbuda olyan pontjai is bekerüljenek a Mol Bubi lefedettségi körébe, ahol könnyen át lehet szállni a közösségi közlekedés kiemelt járataira, a többi között a H5-ös HÉV-re és az 1-es villamosra.

A bővítés közben szempont volt az is, hogy a fővárosiak által kedvelt környékbeli kirándulóhelyek és kulturális központok is könnyebben megközelíthetővé váljanak.

Az új fejlesztések kapcsán Czikora Tamás, a Mol-csoport Mobilitás vezetője úgy nyilatkozott, hogy vállalatának tevékenységei között kiemelt szerepet kap a mobilitás, a többi között töltőállomásokkal, a Mol Limo közösségi autózással és a Mol Plugee elektromos töltő hálózattal hozzájárulnak a térség mobilitásának fejlesztéséhez.

Abban hiszünk, hogy a mobilitási rendszereknek együtt kell jól működnie, és minél több lehetőséget kell nyújtanunk a felhasználóinknak. Mi kilométereket, és nem litereket szeretnénk értékesíteni – emelte ki Czikora Tamás.

Hozzátette, hogy pont emiatt adnak például a Mol Limo előfizetőknek Mol Bubi havi bérletet, mivel a két rendszer felhasználójaként a fenntartható közösségi közlekedés fő célját valósítjuk meg, a városon belüli rugalmas és gyors közlekedést, saját autó használata nélkül.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.