Kispesten kezdett átfogó kerékpáros fejlesztésekbe a BKK

Kispesten kezdett átfogó kerékpáros fejlesztésekbe a BKK

Megkezdődtek a kivitelezési munkálatok a főváros XIX. kerületében, hamarosan biztonságos kerékpáros-kapcsolatok jönnek létre és javulnak a gyalogosközlekedés feltételei is Kispesten.

A Budapesti Közlekedési Központ által elindított kispesti fejlesztések célja, hogy biztonságos kerékpáros-kapcsolatok jöjjenek létre, és könnyebb legyen kerékpárral eljutni a kerület köz- és oktatási intézményeibe, az üzletekbe és a közösségi közlekedés megállóihoz. Szempont az is, hogy megközelíthetők legyenek a szomszédos kerületek, valamint a belváros felé vezető, már meglévő útvonalak.

A XIX. kerületi önkormányzat által készíttetett kiviteli tenderdokumentáció alapján a BKK a beruházás során:

  • az Üllői úton a Corvin körút és Jáhn Ferenc utca között fejleszti a kerékpározást, több szakaszon kerékpársávokat, kerékpárutakat alakít ki, amelyeknek köszönhetően új kerékpáros-kapcsolatok jönnek létre a kerületen belül;
  • a Hunyadi utcában (az Ady Endre utca és a Zalaegerszeg utca között) kerékpársávot jelöl ki, amely közvetlenül kapcsolódik a XX. kerületben kivitelezés alatt lévő Nagysándor József utcai és Köteles utcai kerékpársávokhoz;
  • a forgalmasabb úti céloknál – az oktatási, közigazgatási, kereskedelmi, sport- és egészségügyi intézményeknél – új kerékpártámaszokat helyez el, továbbá
  • három helyszínen zárható kerékpártárolókat épít, hogy segítse a közlekedőket.

Fontos szempont volt az is, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás kerékpárral is megoldható legyen minden korosztálynak, illetve egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, társítva azt akár a közösségi közlekedéssel is. A szorosabb kapcsolatot a közösségi közlekedéssel az útvonalak fejlesztése mellett az Üllői út mentén tervezett B+R kerékpártárolók is segítik.

A kivitelezés a tervek szerint idén ősszel zárul majd le.

A projekt részei a szemléletformáló és népszerűsítő programok is. Ezek célja felhívni a figyelmet a megvalósuló fejlesztések előnyeire, a kerékpárral való közlekedéssel kapcsolatos tudnivalókra, valamint hogy eloszlassák a városi kerékpározással kapcsolatos tévhiteket, népszerűsítve a mindennapos kerékpározást.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.