Két népszerű buszjáratot sűrített a BKK

Két népszerű buszjáratot sűrített a BKK

A megnövekedett utasforgalmi adatokra reagálva március 20-tól sűrűbben jár a 105-ös busz, ráadásul a 178-as busz is segíti az átjutást a Lánchídon.

A Lánchídon közösségi közlekedéssel átkelő utasok száma folyamatos növekedés mutat, a decemberi 11500-ról márciusra több mint bő 10 százalékkal, 13000 fölé emelkedett a napi utasforgalom, ami a tavasz beköszöntével, valamint a turistaforgalom bővülésével várhatóan tovább növekszik majd – hívta fel a figyelmet közleményében a BKK.

A közlekedési vállalat a forgalom erősödése miatt hétfőtől megnövelte a hídon áthaladó buszjáratok számát.

A korábban megszokotthoz képest átlagosan öttel több jármű közlekedik óránként Buda és Pest között., így csúcsidőszakban óránként a jelenleginél akár háromszázzal többen is átkelhetnek a továbbra is felújítás alatt álló Lánchídon. A fejlesztésnek köszönhetően a felújítás előtti időszakhoz képest több mint 50 százalékkal növekszik a közösségi közlekedés kapacitása a Lánchídon. A felújítás előtt 1080, január óta 1350, március 20-tól pedig már 1650 férőhelyet biztosít a BKK óránként és irányonként a Lánchídon csúcsidőszakban.

Március 20-tól, hétfőtől sűrűbben jár majd a 105-ös busz, emellett a Naphegy tér és a Deák Ferenc tér között közlekedő 178-as busz is gyakrabban közlekedik a Duna két partja között. A 16-os és a 216-os buszok továbbra is a jelenlegi útvonalukon járnak majd.

A Lánchídon mindennap reggeltől estig jelentősen sűrűbben, átlagosan 2-3 percenként lehet átkelni közösségi közlekedéssel. A menetrend az alábbiak szerint módosult:

  • A 105-ös busz hétköznap csúcsidőszakban 6-8, csúcsidőn kívül és hétvégén jellemzően 10 percenként indul. 
  • A 178-as busz csúcsidőszakban 12-15, csúcsidőszakon kívül és hétvégén 20 percenként közlekedik a Deák Ferenc tér és a Naphegy tér között.
  • A 16-os busz mindennap napközben jellemzően 10 percenként indul.
  • A 216-os busz hétköznap reggel és napközben átlagosan 10, hétköznap délután és hétvégén napközben pedig átlagosan 7-8 percenként indul.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.