Gyorsabbak és többnyelvűek lettek a BKK jegyautomatái

Gyorsabbak és többnyelvűek lettek a BKK jegyautomatái

Jelentős szoftverfejlesztést hajtott végre a Budapesti Közlekedési Központ a jegy- és bérletautomatákon, korszerűsítésüknek köszönhetően ezentúl gyorsabb és még stabilabb szolgáltatást nyújtanak az ügyfelek számára.

Megújultak a Budapesti Közlekedési Központ jegy- és bérletkiadó automatái. Habár külsőleg nem változtak az automaták, de a rendszer fontosabb elemeinek cseréjével belülről korszerűbbé váltak.

A szoftverfrissítés mellett egyes hardverelemek – a többi között a központi számítógép – cseréje is indokolt volt, mert a berendezések 7-8 évesek, frissítésükkel azonban továbbra is biztosítható a magas szolgáltatási színvonaluk. Kivezették a 3G technológiát, helyükre 4G-t használó eszközöket szereltek be, ennek köszönhetően jóval gyorsabban és stabilabb adatkapcsolattal működnek már az automaták.

A jegy-és bérletautomaták ezentúl – a magyar mellett – angol és német nyelven használhatók.

A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a Budapesthez hasonló méretű és elhelyezkedésű városokban az említett nyelveken működő automatákkal találkoznak az ügyfelek, ráadásul a BKK tapasztalatai szerint is az ügyfelek a legnagyobb számban ezeket a nyelveket választották a jegy- és bérletvásárlás, illetve az ügyintézés során. 

A számlakiadás rendszere is megújult: aki ezt követően áfás számlát kér a vásárlás során, az a regisztrált e-mail címére – a korábbi papír alapú helyett – e-számlát fog kapni. A BKK a papíralapú számlázás elhagyásával környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz.

Budapesten és az agglomerációban egyébként jelenleg 313 automata van éles üzemben összesen 180 helyszínen. A BKK bevételeinek mintegy hatvan százaléka az automatás értékesítésen keresztül folyik be, a bevételek húsz százaléka már a mobiljegyes vásárlás eredménye, ezen belül a februárban indult BudapestGO részaránya hatvan százalék.