Újabb állomásokkal bővül a Mol Bubi közbringa-hálózat a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és az Újbudai Önkormányzat együttműködésében. A május 20-tól a kerékpárok:
- a Csóka utca és a Bogyó utca között,
- a Szent Gellért-templomnál,
- a Karolina út és a Tétényi út találkozásánál,
- a Vahot utca és a Wartha Vince utca sarkán,
- a Bikás Park metróállomásnál,
- a Szent Imre Kórház előtt,
- a Fraknó utca és a Bánk Bán utca sarkánál,
- a Bogdánfy utca és a Neumann János utca találkozásánál,
- a Hauszmann Alajos utca és a Fehérvári út kereszteződésében,
- az Etele téren, a Kelenföld vasútállomás mellett a metróállomásánál is elérhetők lesznek.
Az új, XI. kerületi gyűjtőállomások hivatalos átadása egybeesett a Mol Bubi megújulásának május 20-i, egyéves évfordulójával, amit egy sajtótájékoztató keretében ünnepeltek meg.
A sajtótájékoztatón dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy amíg 2020-ban mintegy 170 millió forint veszteséget termelt a rendszer, az idei üzemeltetési évben – 2021. májusától 2022. május 19-ig – a 370 milliós üzemeltetési költséget fedezik a felhasználói- és szponzorációs bevételek, sőt, várhatóan néhány tízmilliós többletre számíthat a társaság. Ez 200 millió forintos javulás 2020-hoz képest.
A BKK első embere kiemelte, hogy az előző rendszerhez mérten a legnagyobb növekedést a díjbevételekben érte el a Mol Bubi a felhasználók számának ugrásszerű növekedése miatt – úgy, hogy közben az árak csökkentek – a BKK nagyjából megtízszerezi a bevételeket az első üzemeltetési évben. Dr. Walter Katalin jelezte azt is, hogy második évben a hálózat bővítésével az üzemeltetési költségek is emelkednek – ez hozzávetőleg 420 millió forint körül alakulhat –, de a Mol Bubi által generált bevételek és a szponzorációs támogatások eredményeként a cég a következő évben is nullszaldós működésre számít.
Czikora Tamás, a Mol-csoport Mobilitás vezetője arról beszélt az eseményen, hogy a társaság hosszú távú stratégiájában kiemelt szerepe van a fenntarthatóságnak. A Mol célja, hogy a jövőben ne üzemanyaglitereket, hanem kilométereket értékesítsen. Czikora Tamás jelezte, hogy Budapesten felgyorsult a mobilitás fejlődése és büszke arra, hogy a Mol nagy mértékben hozzájárult a városban elérhető mobilitási lehetőségek bővüléséhez, az egyéni és közösségi közlekedési formák elterjedéséhez, ideértve a biciklis közlekedést is. A vállalat működteti Budapest legnagyobb flottából álló autómegosztó szolgáltatását több mint százezer felhasználóval, emellett a budapestiek a Mol Bubit is sokszor használják – az elmúlt egy évben 2 milliószor utaztak a biciklikkel.
Továbbra is töretlen a Mol Bubi népszerűsége
Megújulása óta egymás után döntötte a rekordokat a Mol Bubi hálózata, amely jelentős mérföldkőhöz ért, miután átlépte a 2 milliós utazásszámot. Ez azért is mérföldkő a rendszer történet��nben, mert a Mol Bubi a megújulása első évében jobb eredményt ért le, mint korábban összesen négy év alatt.
A rendszer iránt hatalmas az érdeklődés, volt már olyan májusi nap, amikor majdnem 13 ezer alkalommal használták a kerékpárokat, ami abszolút rekord. Az átlag májusban 11 ezer körül alakul. A budapestiek jellemzően 15 perces utakra használják a kerékpárokat, a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.