A megújult menetrendi táblák kihelyezésének célja, hogy azok mindig a lehető legegyértelműbb módon jelenítsék meg az információkat, és a keresett adatok könnyedén és gyorsan megtalálhatók legyenek azokon. A Budapesti Közlekedési Központ továbbra is elkötelezett híve az innovációnak, valamint folyamatosan az ügyfelek igényeit tartja szem előtt. Budapest – a többi európai fővároshoz hasonlóan – kiterjedt közösségi közlekedési hálózattal rendelkezik, mintegy 285 busz-, 35 villamos-, 15 troli-, 4 metró-, 1 hajójárat és 5 HÉV-vonal szolgálja ki az ügyfeleket. Ezentúl minden megállóban az új típusú, egységes menetrendi laptáblákról tájékozódhatnak a BKK ügyfelei a járatok menetrendjéről.
A táblákon megjelenítendő információk száma nagyban függ attól, hogy melyik járathoz tartozik az adott menetrend. A BKK szakemberei ettől függetlenül különösen nagy figyelmet fordítottak arra, hogy egy adott információ-típust mindig azonos módon jelenítsenek meg a táblák tervezésekor.
A BKK járatai több mint 5000 megállót érintenek a fővárosban.
Egy-egy változáskor a társaság munkatársai az adott vonal összes megállójában kicserélik a hirdetményeket. Ezek száma között pedig meglehetősen nagy az eltérés: a legrövidebb járatnak, a D14-es hajónak mindössze két oldalból áll a menetrendje, míg a Pécel és Hűvösvölgy között közlekedő 956-os éjszakai járathoz 185 laptáblát kell naprakészen tartania a BKK szakembereinek.
A most kihelyezett menetrendi laptáblák a korábbiaktól eltérően mind formai, mind esztétikai szempontból teljes mértékeben megfelelnek a fővárosi közösségi közlekedés arculatának.
A XXI. században, egy európai fővárosban, így természetesen Budapesten már szinte magától értetődő, hogy a menetrendek nemcsak magyarul, hanem angolul is elérhetőek legyenek. Az új típusú laptáblák kétnyelvűek, így a fővárosban élő, illetve az Budapestre látogató külföldiek is könnyen kaphatnak információkat a járatokról.