Sport

Különleges élményben lehet része annak, aki a labdarúgó-Európa-bajnokság idején választja a közösségi közlekedést. A magyar válogatott mérkőzéseinek napján a belvárosi járatok gondoskodnak a szurkolói légkör megteremtéséről, de az Eb végéig a Volkswagen szurkolói villamosával is találkozhatnak a közlekedők.

A labdarúgó-Európa-bajnokság nyitó mérkőzésének közeledtével hétre hétről egyre több vélemény és komment látott napvilágot. Az UEFA által rendezett torna szervezése körül hónapokig nagy volt a bizonytalanság – a Covid-19-világjárvány miatt egy évet tolódott az időpont, változtak a helyszínek, és kétséges volt az is, hogy nézők előtt zajlik-e az esemény. Végül eltérő megoldások születtek arra vonatkozóan, hogy hány százalékában vehetnek részt szurkolók a mérkőzéseken.

Pénteken kezdődnek a budapesti társrendezésű labdarúgó Európa-bajnokság küzdelmei. A BKK többek között járatsűrítéssel, mobil értékesítőhely működtetésével és megerősített utaskoordinátori jelenléttel igyekszik zavartalanná tenni a városligeti Szurkolói Zóna (Fan Zone) látogatóinak szórakozását.

A sport digitális átalakulása megállíthatatlan: csapatok, klubok, ligák, sportrendezvény-szervezők, műsorszolgáltatók – a sport üzleti működésének minden érintettje felismerte az adatelemzés értékét. Az új technológiákkal pedig eljött a hipersportolók kora is. A Deloitte szakértőinek előrejelzései szerint merőben megváltozik a sportolók adatainak gyűjtése és feldolgozása, ami új bevételi lehetőségeket kínál az iparág jövőjében.

A világ egyik legfontosabb futballünnepének előkészítése hosszú hónapok óta zajlik az UEFA EURO 2020 tizenegy helyszínén. Az Európa-bajnokság hivatalos mobilitási partnereként a Volkswagen a mindennapi munkájuk elvégzéséhez elengedhetetlenül szükséges autókat bocsájt a szervezők rendelkezésére a mérkőzések helyszínein. A flotta elektromos modelljeinek áramellátásáról a MOON töltői gondoskodnak majd.

Kedden este Siófokon, a Fő téren került sor a Tour de Hongrie csapatbemutatójára. Huszonkét csapat 130 kerékpárosa vesz részt a szerdán rajtoló Magyar Kerékpáros Körversenyen.

Nem számít, hogy autókat gyártasz, a munkába járás miatt kerékpározol, vagy éppen sportként tekintesz a bringázásra, mert mindannyiunkat összeköt a kerékpározás iránti szenvedély. Így gondolkozott a Škoda, amikor megalapította a We Love Cycling brandet. A jelenleg 15 országban jelen lévő kerékpáros magazin magyar változata nem csak elkötelezett támogatója a kerékpársportnak és a Tour de Hongrie-nak, de számos közösségépítő kampánnyal támogatja a Magyar Körversenyt.

Május 12-én rajtol a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny idei futama. Ez az a verseny, melynek említésekor minden magyar kerékpáros szíve megdobban. Története 1925-ig nyúlik vissza, de cseppet sem veszített patinájából azóta sem. Ahogy 2015 óta mindig, a ŠKkoda idén is kiemelt támogatója lesz a versenynek, ráadásul több különlegességgel is készülnek.

A közlekedésben a kerékpárosok és az autósok között többször van nézeteltérés, mint egyetértés. Ennek azonban nem kell feltétlenül így lennie. Egy autógyártó is lehet elhivatott támogatója a kerékpársportnak. Ilyen vállalat a Škoda is, amelynek több mint százéves történelme pont a kerékpárokkal indult.

A már tornagyőztesként asztalhoz ült Jan Nyepomnyascsij az utolsó, 14. fordulóban első vereségét szenvedte el a sakkvilágbajnok-jelöltek jekatyerinburgi viadalán, amelyet így is fél pont előnnyel nyert meg.

Lejátszotta idei első mérkőzéseit a magyar labdarúgó válogatott. Marco Rossi Európa-bajnokságra készülő csapata márciusban rögtön három tétmérkőzésen is pályára lépett, megkezdődtek ugyanis a 2022-es katari Világbajnokság európai selejtező-mérkőzései.

Hosszútávú, többéves együttműködést jelentett be ma a szuperprémium alkoholmentes sörmárka, a Peroni Libera 0.0% az Aston Martin Cognizant Formula-1 csapattal. Az új partnerség keretében globális piacra lép a stílusos Peroni Libera 0.0% alkoholmentes sörmárka, miközben – több mint 60 év elteltével – az Aston Martin visszatér a Forma-1 világába.

Lassan, de biztosan csökken a különbség a férfi és női sportokból származó bevételek között. Bár még messze elmarad a férfi sportágak bevételétől, egyre nagyobb potenciál mutatkozik a női sportban a szponzorok és befektetők számára is, állapítja meg a Deloitte legfrissebb előrejelzése.

Eddig 1,1 milliárd euró bevételkiesést szenvedett el a világ 20 leggazdagabb labdarúgó klubja a koronavírus járvány miatt, ám mivel a szurkolók még mindig nem térhettek vissza a stadionokba, a kiesés a 2020/2021-es szezon végéig elérheti a 2 milliárd eurót is. A nehézségek azonban nem rendezték át a leggazdagabb klubok rangsorát, amelyet 714,1 millió euró bevétellel továbbra is az FC Barcelona vezet a Real Madrid és a Bayern München előtt.