Karácsony

Karácsony előtti közös jótékonysági akcióra invitálja a vásárlókat a Budafoki élesztő gyártója a partner pékségek bevonásával. A vevők nemcsak a rászorulók ünnepi süteményeiről gondoskodhatnak, hanem azt is eldönthetik, melyik szervezet kapja meg az ajándékcsomagokat.

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai eszközök és alkatrészek iránt.

Gyártók és kereskedelmi láncok összefogásával karácsonyi kampány indul annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a hazai áruk vásárlására. A Magyar Termék védjegyhasználók akciójában az érdeklődők dönthetik el, hogy melyik szervezet kapja meg a támogató cégek adományait.

Pandémiával kapcsolatos félelmek, infláció növekedési várakozások és ellátási lánc problémák: néhány indok, melyek miatt idén korábban kezdődhet a felkészülés az ünnepekre – derül ki a Deloitte 2021. évi felméréséből.

Ugyan néhány hete még úgy tűnhetett, hogy a cégek bátran rendezhetnek a járvány előtti időszakot idéző karácsonyi összejöveteleket az év végén, nagyot fordult a világ, mert a negyedik hullám erősödése mellett sokan nem merik megkockáztatni, hogy egy légtérbe hívják az összes dolgozót.

A stabil járványhelyzetre való tekintettel az egy évvel korábbival ellentétben idén várhatóan nem marad el a karácsonyi szezon Bécsben: a Chistkindlmarkt például már 2021. november 12-től várja mézeskalács-világába a látogatókat. Nem rendezik meg a Szilveszteri Ösvényt, ugyanakkor újra lehet majd korcsolyázni a Bécsi Városháza előtt januárban.