Hosszas és alapos hatósági, illetve műszaki engedélyeztetési folyamat után a GANZ-SOR EBN8 megkapta a szükséges típusengedélyt, amely lehetővé teszi, hogy 250 darabig megkezdődjön az új busz gyártása. A típusengedély megszerzése alapvető fontosságú mérföldkő, enélkül ugyanis nem lehet az Európai Unió területén új járművet gyártani és forgalomba helyezni – derült ki a gyártő hétfői közleményéből.
A teszteken számos műszaki és környezetvédelmi előírás teljesítését vizsgálták az erre hivatott szakemberek. A típusengedély után megtörtént a forgalomba helyezés is, a GANZ-SOR EBN8 zöld rendszámtáblát kapott, így a közlekedés teljes jogú tagjaként róhatja a kilométereket a közutakon. A midibusz legutóbb Bábolnán szerepelt egy szakmai bemutatón, ahol a résztvevőket fuvarozta. Készen állunk a sorozatgyártás beindítására, hiszünk benne, hogy a midibusz egy fontos piaci űrt tölt be, hiszen látjuk, hogy évről évre nagyobb az igény a közepes méretű elektromos buszokra
– részletezte Pencz Rudolf, a bajai GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. ügyvezető igazgatója.
Az új elektromos midibusz nyolc méter hosszú, és alacsonypadlós. A prototípus magyar-cseh koprodukcióban készült, a GANZ felelt az elektromos hajtás kifejlesztéséért, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A legmagasabb hozzáadott értéket képviselő rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok szintén Magyarországon zajlottak.
Az új járműben 35 utas fér el kényelmesen, tizenhat ülőhellyel rendelkezik, hatótávolsága pedig eléri a 300 kilométert.
A midibusz mellett a GANZ töltőberendezéseket is kifejlesztett, egy OppCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt és egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kilowatt teljesítményű töltőberendezést. Az elektromos busz a megújuló energián alapuló közösségi energiafelhasználás fontos alkotóeleme lehet, ugyanis akkumulátorrendszerének köszönhetően képes arra, hogy energiát tároljon, vagy adjon vissza, és így az utasszállítás mellett energetikai feladatokat is ellásson.