Nőtt a tram-train népszerűsége, de az utazás ára is emelkedik

Nőtt a tram-train népszerűsége, de az utazás ára is emelkedik

Már több mint két éve közlekedik Szeged és Hódmezővásárhely között a vasútvillamos. Tavaly több mint 2,3 millió utazás történt a járatokon. Az áremelkedés azonban a tram-traint is érintette.

November végén ünnepelte indulásának második születésnapját a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos. A járatok csúcsidőben 20 percenként közlekednek és az elmúlt 2 évben több mint 1,7 millió kilométert tettek meg. 2023-ban összesen 467 ezer menetjegyet váltottak a járatokra és közel 13 ezer bérletet vásároltak májusig a szerelvényekre – ismertette az adatokat a MÁV.

A vasúttársaság emlékeztetett, hogy a vasútvillamosokon az országbérletekkel és a Csongrád-Csanád vármegyei bérletekkel is lehet utazni, utóbbiból 2023-ban a MÁV-VOLÁN-csoport 120 981 darabot értékesített, ebből 52 688 kedvezményes árú volt, míg teljesárúból 68 293 kelt el. A tram-trainen tavaly összességében 2,3 milliónál is több utazás történt. A legtöbb jegyet az automatákból (41 százalék) váltották az utasok, a fedélzeti jegyvásárlás a második legkedveltebb 36 százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik helyén a MÁV app áll 13 százalékkal.

Január elsejétől a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train járatok díjszabása is módosult. A teljesárú menetjegyek ára Szeged-Algyő között 130, Algyő-Hódmezővásárhely 140, a teljes szakaszon 85, míg Hódmezővásárhelyen belül 150 forinttal nőtt. A kedvezményes jegyek a kedvezmény mértékével arányosan változtak. A kerékpárjegyek és a kutyajegyek ára pedig változatlan maradt. Szintén változott a pótdíjak mértéke is. A helyszíni pótdíj 8800 forintról 9600-ra, 3 és 30 nap közötti befizetés esetén 14500-ról 16000-re, 30 napon túl 32 ezerről 35 000 forintra emelkedett, az utólag bemutatás összege pedig 1200-ról 1300 forintra emelkedett.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.