A Tour de France kulisszái mögé kalauzol el a Netflix dokusorozata

A Tour de France kulisszái mögé kalauzol el a Netflix dokusorozata

Szombaton elrajtolt a világ legismertebb, és legnézettebb kerékpárversenye, a Tour de France. A több mint 100 éves múltra visszatekintő háromhetes körverseny rajongóinak pár nemrég a Netflix is kedveskedett azzal, hogy megjelent a tavalyi versenyről forgatott dokumentumsorozata.

A Netflix. az elmúlt években ontja magából a saját gyártásó filmeket és sorozatokat. A paletta széles, így a dokumentumsorozatok sem maradnak ki belőle, és a sportrajongókat is igyekeznek kiszolgálni. A Forma1 szezonjainak legérdekesebb történéseiről évek óta forgatnak sorozatot, de a legendás Chicago Bullsról, vagy több híres sportoló életútjáról is készült már széria.

Tavaly a Netflix stábja a Tour de France-ra is ellátogatott, és végig követte az eseményeket, amelyből végül egy nyolc részes dokusorozatot jelentettek meg, néhány héttel az idei verseny rajta előtt, amolyan kedvcsinálónak.

A Tour de France: Unchained (magyar nevén Tour de France: A peloton szívében) nem a 2022-es Tour részletes összefoglalója lett. Bár a verseny főbb történéseit javarészt láthatjuk, de sokkal inkább a háttérre, a csapatvezetők dilemmáira, a versenyzők céljaira és érzéseire, a taktika felépítésére, az emberi küzdelmekre fókuszál. A stáb több csapatot követett a verseny során, és az ő szemszögükből mutatnak be bizonyos szituációkat. Bár a végső győztes dán Jonas Vingegaard csapatát, a Jumbo-Vismát szinte végig is láthatjuk, a nagy rivális, és az előző két kiírást megnyerő szlovén Tadej Pogacar csapata, az UAE nem szerepel a sorozatban, pedig a sokak által a világ jelenlegi legjobb bringásának tartott (és az összetettben végül másodikként végző) versenyző talán kicsit több képkockát érdemelt volna.

A Vingegaard-Pogacar párharc legendás jelenete – amikor a szlovén a lejtmenetben bukott, riválisa pedig lelassított és megvárta, majd lepacsiztak egymással, és folytatódott a verseny – szintén kimaradt a sorozatból, pedig sokan várták volna.

Kaptunk viszont egy kis ízelítőt a Jumbo-Visma belső feszültségeiről. Abba a dilemmába, hogy Jonas Vingegaard az összetett elsőségért küzd, Wout Van Aert pedig közben szakaszgyőzelmeket is szeretne szerezni, sokak szerint többet akartak bele látni a készítők, mint amennyi ténylegesen benne volt.

Kapunk azonban igazi drámákat is. Az EF csapata egy éven át tervezte a nyitó időfutamot a versenyszám specialistájával, Stefan Bissegerrel, de végül a bringás rossz napot fogott ki, és esélyük sem volt a győzelemre. Vagy épp a brutális balesete után felépülő holland sztársprinter, Fabio Jakobsen drámája, aki az utolsó hegyi szakaszon hatalmasat küzdött, hogy utolsóként, a szintidőn éppen hogy bent maradva folytathassa a Tourt, és legyen esélye a Champs-Élys��es-n sprintelni a győzelemért, de párizsi befutónál az utolsó métereken leeső lánca miatt a terve meghiúsult. (Jakobsen egyébként a második szakaszon győzött, így nem távozott üres kézzel Franciaországból.)

A Jumbo mellett a másik sztárcsapat, az Ineos kulisszái mögé is bevezet a sorozat, de nem maradhattak ki a hazai csapatok sem, így az egyaránt francia Groupama-FDJ és AG2R is bemutatkozik, de a Quick-Step, az EF Education, és a hektikus versenyt maga mögött hagyó Alpecin-Deceuninck működésébe is betekintést nyerhetnek a nézők.
A dokusorozat összeségében egy jól sikerült széria lett. Bár annak, aki nem követi a sportágat, is érthetően tálalta az eseményeket a Netflix, mégis inkább azokat tudja megszólítani a sorozat, akik legalább alap szinten követték a verseny történéseit, a legtöbb kerékpárrajongónak tartogat plusz információkat és eddig nem ismert érdekességeket a sorozat.

Azt már most tudni lehet, hogy lesz második évad is, azaz a 2023-as Tour de France is képernyőre kerül majd, és minden bizonnyal az idei verseny is szolgáltat kellő alapanyagot az új részekhez. Az azonban mindenképpen jót tenne a sorozatnak, ha ezúttal Tadej Pogacar csapata is megkapná a kellő műsoridőt.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.