Már zajlik a Lánchíd korlátjainak festése

Már zajlik a Lánchíd korlátjainak festése

Továbbra is ütemezetten halad a Lánchíd felújítása: a szakemberek már festik az átkelő járdáira a következő hónapokban visszakerülő korlátokat és műemléki elemeket is.

Télen főleg a műhelymunkákkal halad a Lánchíd felújítása: a 704 folyóméternyi korlátszerkezet jelentős részét a rozsda okozta károsodások miatt újragyártották. A szakemberek ezeket kisebb – három andráskeresztet tartalmazó – darabokban szerelik fel a járdákra, hogy a korlátrendszer követhesse a híd mozgását. A korlátoszlopokra kerülő öntvényeket és acélelemeket előbb megtisztítják, majd háromrétegű bevonatrendszerrel látják el, így biztosítva azok rozsdásodás elleni védelmét.

Jelenleg is zajlik a csepeli festőcsarnokban lévő korlátelemek festése: már az alapozó és a közbenső festékréteget is megkapták. A Lánchíd kékesszürke színéhez illő fedőréteg felvitele előtt a szakemberek tömítik a fém alkatrészek közötti csatlakozásokat, hogy ne juthasson nedvesség a szerkezetbe. A járdakorlátokat folyamatosan gyártják, illetve festik, és a tervek szerint február közepén kezdik felszerelni.

Ezzel egy időben a Lánchíd díszes mellvédeit már előkészítették a festésre. A 20 régi mellvédet megjelöltek, hogy az eredeti helyükre kerüljenek vissza. Ezeket gondosan restaurálják, majd a javításuk után lecsiszolják a felületüket. A felújítás során 8 darab íves mellvédöntvényt a Lánchíd 1914–1915-ös megjelenéséhez illeszkedően – archív fotók alapján rekonstruálva – újonnan gyártottak.

Hamarosan az öntöttvas konzolok is a helyükre kerülnek a budai pilonon, ezek alapszerkezete és díszei már lefestve várják, hogy összeszereljék és – a vízállástól függően – február végén egy úszóműről a helyükre emeljék őket. A pesti konzolokat már tavaly visszaépítették a pilonra.

A megújult útpálya tavaly december közepén, másfél évvel a teljes lezárást követően, megnyílt a BKK járataival, a taxival, a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők előtt. Az ideiglenes forgalmi rend szerint a személy- és egyéb gépjárművel közlekedők nem mehetnek a hídra, őket a behajtani tilos tábla figyelmezteti erre.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.