Szerkezetkész állapotban vannak a Lánchíd hídfőiben lévő aluljárók. A betonozási, vasszerelési és szigetelési munkák után a budai aluljáróban már a burkolat alatti elektromos védőcsövek lefektetésénél tartanak a szakemberek.
A kivitelező munkatársai a korábban kör keresztmetszetű aluljárókat a pesti és a budai oldalon is kiszélesítették: egyenes falakat építettek, illetve tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítottak ki, ezért azok jobban beláthatók, és így biztons��gosabbak lesznek az arra közlekedőknek.
- A budai hídfőben a három méter széles kerékpáros aluljáró helyén egy megváltozott vonalvezetésű, több mint négy méter széles átjáró készült, ennek köszönhetően a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalog közlekedőknek.
- A pesti oldalon a korábbi gyalogos-aluljárót 4,1 méteresre szélesítették ki, hogy a későbbiekben lehetséges legyen a kerékpárral közlekedők áthaladása is.
A szakemberek egyszerre mindig csak az aluljárók egyik felén dolgoztak, így tudták fenntartani a hídfők megfelelő terhelését, és biztosítani a gépek zavartalan behajtását a Lánchíd közepén folytatott munkákhoz. A védőcsövek bevezetése után kezdődhetnek a villanyszerelési és az építészeti munkák, végül az aluljárók oldalfalaira kéregpanel-burkolat kerül majd.
A BME szakértői vizsgálják a kiválasztott orsókat
Folyamatosan zajlik közben a függesztő orsók vizsgálata. Ezek a szerkezetek kötik össze a láncokról leérkező függesztő rudakat a híd kereszttartóival. A felújítás során a tervezők, valamint a műszaki ellenőrök közösen kiválasztották és megjelölték azokat az elemeket, amelyeket ellenőrzésre kivesznek, majd a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői egyesével megvizsgálnak.
Ha a mérnökök az állapotuk miatt indokoltnak tartják, a régi orsókat a terveknek megfelelően legyártott újakra cserélik. Egy-egy ilyen orsó 10-12 tonnás terhet visel, ezért az eltávolításuk és a visszahelyezésük során is különleges eszközökre, illetve nagy odafigyelésre van szükség, hogy a rudak terhelése ne változzon közben.