A koronavírus-járvány az élet minden területén felgyorsította a személyes kapcsolattartást nem igénylő digitális megoldások, szolgáltatások térnyerését. Vásárlási szokásaink átalakulását jól mutatja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a magyar lakosság 70,6 százaléka vásárolt online 2021-ben, ez mintegy 5 százalékos bővülés 2020-hoz képest.
Az online kasszát használó kereskedők, szolgáltatók mindennapjaiban fontos változás volt, hogy a 2021. január 1-jétől érvényes jogszabályváltozás miatt biztosítaniuk kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóiknak, megrendelőiknek, ami szintén ösztönzően hatott a készpénzmentes tranzakciók számának alakulására. A fejlődésben rejlő lehetőségeket számos, a digitalizáció térnyerését támogató piaci szereplő igyekszik kihasználni.
A digitális pénzügyi szolgáltatások fejlesztésében kulcsszerepet vállaló OTP Csoportnak erőteljesen bővülő, folyamatosan változó piacon kell helytállnia. Az elmúlt években számos újítást vezettünk be, amelyekről büszkén mondhatom, hogy új szintre emeltük alkalmazásainkat, szolgáltatásainkat. A fejlesztések gyors leszállítása, a hatékony működés érdekében vezettük be az agilis munkamódszert, amelynek segítségével még jobb szolgáltatásokat tudunk ügyfeleink számára biztosítani
– mutatta be a mögöttünk hagyott időszakot Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
A Simple megoldások kereskedőkre, vállalkozásokra szabott elemei, a SimplePay és SimpleBusiness 2021-es eredményei meghaladták a bank előzetes várakozásait. A SimplePay-nél a tranzakciók száma egy év alatt 40, összegük pedig nagyjából 70 százalékkal bővült.
A SimpleBusiness négy megoldása mellé a Visa támogatásával érkezik az érintéses fizetés lehetősége, amelyben egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül. Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. További előny, hogy az érintéses fizetés mellett az appon belül az indulás óta biztosított megoldások is elérhetők, így a felhasználók bármelyiket kiválaszthatják a tranzakció lebonyolítására.
A Visa megoldásával a jelenlegi Androidos okostelefonok vagy tabletek érintésmentes terminálként működnek, így nincs szükség további eszközre. Ez a költséghatékony megoldás is része a Visa globális kezdeményezésének, amelynek célja, hogy 50 millió mikro- és kisvállalkozást tegyen digitálisan elérhetővé világszerte. Az érintéses fizetési megoldás segítségével a kereskedők bárhol, bármikor képesek bankkártyát elfogadni, így nem veszítenek el vásárlókat és növelhetik bevételeiket
– fogalmazott Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.