Turizmus

Alföldi hegyvidék, Duna-part, kedves emberek, kultúra és nemes borok. Szép élményekkel gazdagodtunk a Solti Szüreti Fesztiválon, ahol betekinthettünk a borlovagavatási ceremóniába, közösen bográcsoztunk és egy fergeteges utcabálon is részt vehettünk.

Tavalyhoz képest nőtt a horvát tengerre utazó magyar turisták száma. Idén is a Kvarner-öböl lett honfitársaink kedvenc célpontja, a legnépszerűbb városok listájának élén azonban helycsere történt.

Egy friss felmérés szerint idén nyáron minden negyedik bécsi lakos otthon nyaral. Ez részben anyagi okokból történik, részben pedig amiatt, mert elégedettek a város szabadidős kínálatával, bár lennének még ötleteik

Családi borászat, tulipánkert, farmkonyha, lovaskocsizás és gyógyfürdő – Cegléden jártunk, a városban, ahol jelenleg is 20 milliárd forintos fejlesztések zajlanak és az egészségturizmus fellendítésének kapcsán is komoly terveik vannak.

A Pest vármegyei kisváros, amelyet még a Háry Jánosban is emlegetnek, különleges kincseket rejt magában. Kúriákat csodálhatunk meg, strandmozizhatunk, szabadulószobázhatunk, kulturális és gasztronómiai élményeket szerezhetünk Abonyban.

A Budapesti Közlekedési Központ több új menetjegy-csomagot is bevezet, amellyel a turisták és a Szentendrére látogatók utazásait könnyíti meg. Ezentúl a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren, valamint a Batthyány téren és a Margit híd – Budai hídfő állomáson található automatákban is megvásárolhatók az új termékek.

A kereskedelmi és nem kereskedelmi létesítményekben realizált turistaforgalmat regisztráló eVisitor, valamint a tengeri chartereket számláló eCrew rendszer adatai szerint 2022. első nyolc hónapjában több mint 14 millió turista látogatott el Horvátországba, akik közel 87 millió vendégéjszakát töltöttek el.

Sikeresen ért véget a balatoni főszezon. A tavalyi, egész szezon alatt elért évtizedes rekordnál is többen választották a MÁV-START járatait a hazánk legnagyobb tavához történő utazáshoz. Az elő- és főszezonban több mint 2,7 millióan utaztak vonattal a tóhoz, vagy onnan, illetve a balatoni állomások között.