Lojálisabbak a fiatalok a társadalmilag felelős munkahelyekhez

Lojálisabbak a fiatalok a társadalmilag felelős munkahelyekhez

A Z- és az Y-generáció tagjai számára fontos, hogy munkahelyük értékei összhangban legyenek a sajátjukkal.

A fiatal munkavállalók azt szeretnék, ha munkaadóik értékei összhangban lennének a sajátjukéval, és céltudatos, értelmes munkával elő tudják mozdítani a társadalmi változást – derült ki a Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey legfrissebb elemzéséből. Az felmérés az elmúlt 12 évben a munkaerőpiac legfiatalabb generációinak prioritásait, aggodalmait és motivációit követte.

A Deloitte 330 ezer munkavállalójának 80 százaléka ehhez a két generációhoz tartozik. Feladatom középpontjában az áll, hogy odafigyeljek nézeteikre és képessé tegyem őket a változás előmozdítására – írta a tanulmányban Elizabeth Faber, a Deloitte Global Chief of Purpuse and People Officer-e.

Kedvező változás, hogy az idei felmérésben, hogy a Z-generáció és az y -generáció (más néven a millennialok) úgy gondolják, hogy a munkaadók előrelépést tettek olyan kulcsfontosságú területeken, mint a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás, a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése, valamint a pozitív társadalmi változások előmozdítása.

Ezzel együtt azonban az is kiderül a válaszokból, hogy többet várnak el a cégektől a fontos célok munkába való beágyazottsága terén.

Ezek a generációk magas elvárásokat állítanak a vállalatok elé és ennek megfelelően hozzák meg karrierdöntéseiket. Tízből csaknem négy válaszadó nyilatkozott arról, hogy etikai aggályok miatt utasított el munkaajánlatot. Több mint harmaduk visszautasította azokat a munkáltatókat, akik szerintük nem tesznek eleget olyan ügyekben, mint a környezetvédelem, a sokszínűség, méltányosság és befogadás, vagy a mentális egészség. Megfontolandó, hogy kevesebb mint a felük gondolja úgy, hogy az üzleti élet társadalomra gyakorolt hatása általában véve pozitív.

A kutatási eredmények alapján azok a szervezetek teljesítenek jobban, amelyek priorizálják a társadalmi ügyekben fontos célokat és a valódi hatást. Sok fiatal munkavállaló számára azonban nem elegendő egy célorientált szervezetnél dolgozni. A Z- és az Y-generáció fiatalja saját, egyéni munkájukkal is részt szeretnének venni a változás előmozdításában, és nagyobb valószínűséggel maradnak a jelenlegi munkahelyükön, amennyiben úgy érzik, hogy erre fel vannak hatalmazva. A válaszadók jelezték, hogy jobban bíznak abban, hogy munkájukon keresztül tudják befolyásolni a társadalmi változásokat, mint magánéletükben, személyes döntéseik révén.

Ugyanakkor az idei felmérés szerint a válaszadók alig fele érzi magát felhatalmazva a munkahelyi változás előmozdítására, egyharmaduk szerint a döntéseket felülről hozzák meg, míg visszajelzéseiket gyakran nem veszik figyelembe.

Ez különösen igaz az éghajlatváltozással kapcsolatban, a két generáció tagjainak csupán 15 százaléka érzi úgy, hogy képes befolyásolni szervezetének a fenntarthatósággal kapcsolatos erőfeszítéseit. Az éghajlatváltozás pedig egyre inkább befolyásolja a karrierlehetőségeket, a válaszadók több mint fele állította azt, hogy megvizsgálja a márka környezeti hatásait és irányelveit, mielőtt elvállalná az állást. Negyedük nyilatkozott úgy, hogy munkahelyet vagy iparágat szeretne váltani a klímával kapcsolatos aggályai miatt.

Egy céltudatos szervezet kialakításához hosszú távú és következetes stratégia kell, azt adatokból pedig egyértelmű, hogy az Y és Z generációk felelősségre vonják ezekben a kérdésekben a munkaadóikat. A halmozott kihívásokkal és a növekvő bizonytalansággal szembesülve ezek a munkavállalók azt várják el, hogy a szervezetek, amelyeknek dolgoznak, ezen túlmenően pedig a szélesebb üzleti közösség is nagyobb szerepet játsszon a társadalmi és környezeti kihívások kezelésében. A vállaltoknak ezért nagy és nemes célokat kell a prioritások és az egyéni felelősség középpontjába helyezniük, hogy ezzel biztosítsák a fiatal tehetségek hosszú távú elkötelezettségét, és a hosszútávú pénzügyi és társadalmi értékteremtést – fejtette ki Kiss Dániel, a Deloitte Magyarország Technológiai tanácsadás partnere.

Rohan az idő: szeptember 8-én már a 39. alkalommal rendezték meg a Budapest Félmaratont. A klasszikus, vagyis 21 kilométeres táv, a váltók és a rövidebb távok együttesen több mint tízezer embernek jelentettek aktív kikapcsolódást a nyárias időjárású vasárnapon.

Hazánkban elsőként a BKV tesztelheti a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező buszát. A járművel az utasok is kipróbálhatják, október 8. és 16. között a 8E buszjárat vonalán találkozhatnak vele a fővárosiak, és ingyenesen utazhatnak vele.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe 1,48 százalékkal gyengült a mögöttünk hagyott héten. A BUX gyengélkedése mellett a vezető részvények is jelentős mínuszokat könyvelhettek el.

A GKI Gazdaságkutató felmérése szerint szeptemberben az üzleti szféra és a fogyasztók kilátásai is csupán nagyon enyhén romlottak augusztushoz képest. A Századvég a lakosság esetében már javuló tendenciát mér, de náluk is negatív tartományban tanyázik a mutató.