Elkezdték tesztelni a Szolnokról az Egyesült Államokba készülő hidrogénvonatot

Elkezdték tesztelni a Szolnokról az Egyesült Államokba készülő hidrogénvonatot

Megkezdte a gyártói teszteket Svájcban a részben a Stadler szolnoki ütemében gyártott, a kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság részére készült hidrogénüzemű motorvonat.

A Stadler FLIRT H2 vonata lesz az első hidrogénüzemű vasúti jármű az Amerikai Egyesült Államok történetében, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében a tengerentúli piacon. A jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza is a Stadler szolnoki alumínium kocsitesteket gyártó üzemében készült. A svájci vállalat szolnoki gyára 2009-ben kezdte meg a működését, és napjainkra nem csupán a cégcsoport, hanem a régió legnagyobb kapacitású vasúti kocsiszekrény üzemévé nőtte ki magát.
 
A FLIRT H2 motorvonat a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projekt keretében kerül beszerzésre. A Redlands Passenger Rail Project egy 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között, ahol a jármű 16 menetet fog teljesíteni napi szinten. Ez azt jelenti, hogy a motorvonat utasforgalmi körülmények között naponta 480–600 kilométeres távot tesz majd meg, a külső környezeti viszonyok függvényében.
 
A FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy úgynevezett PowerPack néven ismert erőforrás modulból áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A PowerPack a hidrogént elektromos árammá alakítja át, amelyet egy a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. Az akkumulátor ezután a jármű hajtásrendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket lát el energiával.

Ebben a konfigurációban a vonat fékezéskor a mozgási energiát is vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.