Átalakulóban az online marketing, de sokan visszanyúlnának az offlinehoz is

Átalakulóban az online marketing, de sokan visszanyúlnának az offlinehoz is

A nehéz gazdasági helyzetben kiemelten fontos a cégeknek a több lábon állás. Ez ráadásul a marketingtevékenységükre is igaz.

A jelenleg tapasztalható bizonytalan gazdasági helyzetben számos üzlet, vendéglátóhely és szolgáltató juthat a bezárás sorsára, a szomorú trend egyben lehetőséget is hordoz magában a talpon maradó cégek számára a fejlődésre. Rossz hír a vásárlóknak, hogy Gál Kristóf vállalkozófejlesztési szakember szerint aki 2023-ban nem tud árat emelni, jó eséllyel ki fog hullani a piacról. Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, a vállalatoknak nagyon komolyan kell venniük a marketinget.

Aki árral versenyez, annak hatalmas gondjai lehetnek. Ez a felfogás nem kifizetődő, egy válságos időszakban pedig kifejezetten ellenjavallt. Mindenkinek meg kell határoznia, mitől különleges a cége, mert ha ez nem megy, kénytelen lesz árháborúba lépni, aminek előbb-utóbb negatív következményei lesznek. A top prioritás idénre tehát az a vállalkozásoknak, hogy extrém módon tegyék valamilyen formában egyedivé a terméküket, szolgáltatásukat annak érdekében, hogy az eladható maradjon – fejtette ki a szakértő.

A Klikkmarketing alapítója hozzátette, hogy a növekedés szempontjából nélkülözhetetlen az, hogy egy vállalkozás marketingben is több lábon álljon. Úgy véli, hogy egy cég számára nagyon kockázatos, ha csak egy marketingeszközt használ, ugyanúgy, mint ha csak egy beszállítója vagy vevője van.

Példaként említette, hogy a Facebook algoritmusa egyre kiszámíthatatlanabb, így aki csak arra támaszkodik, akár egyik napról a másikra is kellemetlen meglepetés érheti. Szerinte azonban nem B-, C- és D-tervre van szükség, hanem alapból tudatosan, több helyen kell elosztani a marketingre szánt forrásokat.

A közösségi média platformok között is érdemes körülnézni. Azonban a sokak számára ismert Twitter körül is rengetek a bizonytalanság, mióta Elon Musk felvásárolta a céget.

Gál Kristóf szerint napjainkban jó alternatíva lehet a TikTok is, amely már 2022-ben egyértelműen trend lett a lehetséges marketingeszközök között. Bár gyakori tévhit az, hogy a TikTok egy főleg egy tiniknek szóló platform, már a felnőtt lakosság jelentős része is rendszeresen használja.

Mindenképpen érdemes foglalkozni a TikTokkal, még ha nem is egyből aktív hirdetőként. A Facebookra lehet jó tartalmat csinálni relatíve könnyen, a TikTokon viszont képben kell lenni, mi a trendi, a videót is szépen kell felvenni. Itt mindössze két másodpercünk van meggyőzni a fogyasztót arról, hogy érdemes végignéznie a felvételt, csak így lehet igazán nagyot futni. Ahhoz, hogy a TikTokon sikeresek legyünk, felkészültebbnek kell lenni, de ha ez megvan, az rengeteget hozhat a konyhára és kiemelheti a céget a tömegből – fejtette ki a szakértő.

Hozzátette azonban, hogy csupán reaktívan működni ugyanakkor nem ajánlott, azaz ha egy vállalkozásnak nem jó a honlapja vagy nincs jelen a Google-ben, akkor első lépésként erre érdemes energiát fordítania, nem pedig egy éppen aktuális trendre fókuszálni.

A vállalkozófejlesztési szakember úgy véli, hogy 2023 szintén nagy marketingtrendje lehet még, hogy elkezdenek visszaszivárogni a hirdetők az offline világba. Mivel az elmúlt években mindenki átterelődött az online térbe, ott túl nagy lett a zaj és a verseny is. Emiatt sokan újra bevetik majd a hagyományos marketingeszközöket, ami ugyan drágább és macerásabb is, mégis újra előtérbe kerülhet.

November 23-tól lesz látható a Centrál Színház műsorában David Mamet Oleanna című darabja. A Pulitzer-díjas szerző drámájában szexuális zaklatással vádolja tanárát egy tanítványa. A főszereplőket Szabó Kimmel Tamás és Hermányi Mariann alakítja az előadásban.

Csaknem ötödével esett vissza az újlakás-átadások száma az év első kilenc hónapjában, és a lakásépítési kedv is mérséklődött. Ugyanakkor az új lakások iránti kereslet a 2019-es és 2021-es két számjegyű bővülés után ismét jelentős, 26 százalékos növekedést mutat.