Több mint 8 millió kilométert vezettek tavaly a Share Now ügyfelei

Több mint 8 millió kilométert vezettek tavaly a Share Now ügyfelei

A nehéz gazdasági helyzetnek nemcsak vesztesei vannak. Az autózással kapcsolatos költségek növekedésétől talán nem függetlenül egy év alatt megduplázódtak a fővárosi carhsaring szolgáltatással megtett kilométerek.

A Share Now legaktívabb felhasználója 2022-ben 35 ezer kilométert gurult összesen az autómegosztó járműveivel, de akadt olyan felhasználó is, aki 1290-szer választotta a szolgáltatást. Bármennyire is meglepő azonban, nem ezek voltak az elmúlt év legnagyobb rekordjai, hanem például a carsharing cég autóival összesen levezetett mintegy 8 millió kilométer, ami egyrészt a duplája a 2021-es év adatainak, másrészt ebből hússzor meg lehetne tenni a Föld-Hold távolságot – számolt be róla a vállalat közleménye.

A felhasználók tábora tavaly elérte a 80 ezer főt, ami jókora elmozdulás az egy évvel korábbi 55 ezerhez képest.

A magáncélú használatnál még nagyobb mértékben nőtt a szolgáltatás üzleti célú használata, miközben tíz perccel, 97 percre emelkedett az átlagos utazási idő, ami jól mutatja, hogy az autómegosztás valós közlekedési alternatívát jelent minden autós élethelyzetben – ismertette az adatokat Koralewsky Márk, a Share Now digitális szolgáltatásfejlesztési igazgatója.

A 2022-re vonatkozó statisztika a vállalat eredeti elképzeléseit is jócskán meghaladta, és ezzel egy újabb lépést tette afelé, hogy a szolgáltatás a városi mobilitás központi elemévé váljon. Nem maradtak adósak a bővítésekkel és fejlesztésekkel sem: tavaly a flottaszám meghaladta a félezres rekordszámot, és két új típus is megjelent a mezőnyben, a benzines, valamint az elektromos Peugeot e208. Az utóbbi a legnépszerűbb autóért járó virtuális díj versenyében megszorongatta a Share Now elektromos Minijeit, ugyanis a két kisautó bizonyult a legnépszerűbbnek a városi utaknál. A többnapos vezetéseknél ugyanakkor nem történt változás 2021-hez képest, a legtöbbször csomagdíjjal foglalt autó ismét a Mercedes A osztály lett.

Az immár a 100 négyzetkilométert is meghaladó szolgáltatási területhez új, a városmagtól távolabb eső részek csatlakoztak külső zónaként, és – Budakalász, Budaörs és Dunakeszi után – Érden is létrejött egy hasonló. A bővítéssel annak a tesztelése is megkezdődött, hogy lehetséges-e bekapcsolni a szolgáltatásba ezzel az üzleti modellel az agglomerációt. Az Allee bevásárlóközpontban is dedikált parkolók teszik költséghatékonyabbá a Share Now felhasználók életét, akik tavaly novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday parkolójában is lezárhatják az útjuk a flotta autóival, amikor repülővel indulnak külföldre, vagy éppen haza – hiszen a reptéri termináltól egy pár perces sétával érhetik el a megosztott kocsikat.

Ráadásul a szolgáltatás is bővült, az elektromos modellek hosszabb távú használatának elősegítése érdekében már minden elektromos modellben találnak töltőkártyát a felhasználók, amivel a teljes országot lefedő hálózaton tölthetnek az ügyfelek, így a töltés költsége is a csomag része egy hosszabb út során, ahogy ezt a benzines modellek esetén már megszokhatták.

A Share Now továbbra is a carsharing szorosabb integrációját szeretné elérni a fővárosi közlekedési rendszerbe, többek között olyan speciális szolgáltatásokkal, mint az autók előre foglalását lehetővé tevő Pre-booking szolgáltatás, vagyis a hosszabb útra induló felhasználó által előre kiválasztott kategóriájú jármű kiszállítása a megadott időpontban és helyszínre, mindössze pár kattintással intézve az applikációból.

Koralewsky Márk szerint a felhasználók igényeire szabott, költséghatékony mobilitási alternatívának egyre nagyobb szerepe lesz a városok élhetőbbé tételében, hiszen egy megosztott autó akár 10 saját használatú járművet is kiválthat a városi forgalomban.

A fenntarthatóbb városi közlekedéshez továbbra is szükség van rá, hogy minél több városlakó ismerje meg a megosztáson alapuló autós mobilitás előnyeit és költséghatékonyságát – zárta gondolatait a szakember.