Száműzi a műanyagpalackokat a Decathlon

Száműzi a műanyagpalackokat a Decathlon

Október 1-jétől a Decathlon hazai üzleteinek polcairól lekerülnek a PET palackos termékek, a márka ezek forgalmazását megszünteti. A polcokról lekerülő, nem értékesített mintegy 20000 darab PET palackos italt az áruházlánc jótékonysági célra ajánlja fel.

A Decathlon áruházak közül a vállalat magyarországi boltjai a másodikak Európában, amelyek örökre megválnak a PET palackoktól, annak ellenére, hogy a vásárlók körében népszerűek a termékek. 2022 első félévében hozzávetőleg 400 ezer darab PET palackos terméket értékesítettek az áruházakban, köztük vizeket, ízesített és izotóniás italokat. A márka folyamatosan törekszik a környezettudatos eljárások bevezetésére és az egyre fenntarthatóbb működésre, ennek részeként hozták meg azt a döntést, hogy számolva a közel 300 millió forintos árbevétel kiesésével, nem járulnak hozzá az egyszer használatos műanyagok használatához.

Október 1-jétől a palackok kizárólag újrahasznosított formában, például 100 százalékban újrahasznosított poliészter alapanyagú ruházati cikkek formájában lesznek megtalálhatók a Decathlon magyarországi üzleteiben. Az izotóniás italok por állagú kiszerelésben továbbra is elérhetők lesznek, így a termékről nem, csupán a csomagolás egy típusáról kell lemondaniuk.

Forrás: Decathlon

A környezettudatosság nem lehet kényelmi kérdés, és bár jelentős árbevétel-kieséssel kalkulálunk, jó és fontos döntésnek tartjuk, hogy megszüntetjük a PET palackok értékesítését. Az elhatározásunk már a kezdetektől szilárd volt, ezért is döntöttük amellett, hogy nem fokozatosan, hanem a lehető leghamarabb válunk meg ezektől a termékektől. A polcokról lekerült, bontatlan vizeket és italokat pedig a Budapest Bike Maffia részére ajánlottuk fel – nyilatkozta Herczeg Lilla, a Decathlon Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

A márka a palackozott üdítők helyettesítésére bátorítja a vásárlókat, az áruházakban folyamatos az ivókutak telepítése, ahol bárki ingyenesen megtöltheti majd a kulacsát friss vízzel.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.