A Decathlon áruházak közül a vállalat magyarországi boltjai a másodikak Európában, amelyek örökre megválnak a PET palackoktól, annak ellenére, hogy a vásárlók körében népszerűek a termékek. 2022 első félévében hozzávetőleg 400 ezer darab PET palackos terméket értékesítettek az áruházakban, köztük vizeket, ízesített és izotóniás italokat. A márka folyamatosan törekszik a környezettudatos eljárások bevezetésére és az egyre fenntarthatóbb működésre, ennek részeként hozták meg azt a döntést, hogy számolva a közel 300 millió forintos árbevétel kiesésével, nem járulnak hozzá az egyszer használatos műanyagok használatához.
Október 1-jétől a palackok kizárólag újrahasznosított formában, például 100 százalékban újrahasznosított poliészter alapanyagú ruházati cikkek formájában lesznek megtalálhatók a Decathlon magyarországi üzleteiben. Az izotóniás italok por állagú kiszerelésben továbbra is elérhetők lesznek, így a termékről nem, csupán a csomagolás egy típusáról kell lemondaniuk.
A környezettudatosság nem lehet kényelmi kérdés, és bár jelentős árbevétel-kieséssel kalkulálunk, jó és fontos döntésnek tartjuk, hogy megszüntetjük a PET palackok értékesítését. Az elhatározásunk már a kezdetektől szilárd volt, ezért is döntöttük amellett, hogy nem fokozatosan, hanem a lehető leghamarabb válunk meg ezektől a termékektől. A polcokról lekerült, bontatlan vizeket és italokat pedig a Budapest Bike Maffia részére ajánlottuk fel
– nyilatkozta Herczeg Lilla, a Decathlon Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.
A márka a palackozott üdítők helyettesítésére bátorítja a vásárlókat, az áruházakban folyamatos az ivókutak telepítése, ahol bárki ingyenesen megtöltheti majd a kulacsát friss vízzel.