2025-ig legalább húsz bécsi metróállomás és más, a közösségi közlekedéshez kapcsolódó épület tetejére szerelnek napelemeket – összesen hetvenezer négyzetméteren – a Wiener Linien és a Wien Energie legújabb együttműködése keretében. A naperőművek 3500 megawattórányi energiát termelnek majd, amelyet az állomások világításának, mozgólépcsőinek és liftjeinek működtetésére használnak. A tervezett húsz naperőművel évente kétezer tonnányi szén-dioxidtól lehet megkímélni a környezetet.
Az első napelemes rendszert az U1-es metró Alte Donau állomásának tetejére telepítik, a 2022 tavaszára elkészülő létesítmény teljesítménye elérheti akár a 120 kilowattpeaket is. Vagyis csúcsidőben nem csak az Alte Donau metrómegállót tudja ellátni zöldárammal, de a szomszédos állomásokat is. Ez lesz a Wiener Linien első olyan állomásépülete, amely csúcsidőben több energiát termel, mint amennyit felhasznál.
A két vállalat abban is megállapodott, hogy a jövőben minden épületfelújításnál és -építésnél megvizsgálják, hogy lehet-e rájuk napelemeket telepíteni. Az első közös kísérleti projektjüket egyébként 2019-ben hajtották végre, ekkor az U3-as metró Ottakringi állomásépületére szereltek napelemeket. Ezen kívül a Wiener Linien kötöttpályás járművek esetében visszacsatolja a fékezési energiát, LED-világításra cserélte minden épületében a világítást és képzéseket tart dolgozóinak a hatékonyabb járművezetési technikákból.
A Wien Energie jelenleg háromszáz napelemes rendszert működtet, amelyek teljesítménye összesen 80 megawatt, így több mint harmincnégyezer háztartást lát el zöldárammal. 2030-ra azonban 600 megawattra szeretné növelni a napenergia-termelését, hogy kétszázötvenezer háztartásnak biztosítson fenntartható villamosenergiát.
Az osztrák főváros célja, hogy 2040-re klímasemleges legyen, amit többek között nagyszabású napelem-offenzívával szeretne elérni. A cél, hogy minden évben annyi naperőművet telepítsenek Bécsben, mint amennyit az elmúlt tizenöt évben összesen: ez 2030-ig évente száz focipályányi napelemet jelent.