Kísérleti mikroMobilitási Pontokat helyezett el a Rakparton a BKK

Kísérleti mikroMobilitási Pontokat helyezett el a Rakparton a BKK

Újabb fővárosi helyszínen alakítottak ki kísérleti mikroMobilitási Pontokat. A saját és megosztott használatú kerékpárok és rollerek parkolását segítő megoldással látványos lépést tett a BKK a fenntartható közlekedés és az élhető város felé vezető úton.

A Budapesti Közlekedési Központ a korábban létrehozott 4 újbudai helyszín után további 2 új, úgynevezett mikroMobilitási Pontot alakított ki a megújuló Idősebb Antall József rakparton. Az augusztus 15-ig tartó Rakpart 2021 rendezvény területén kijelölt két helyszínen bárki leparkolhatja kerékpárját, rollerjét, illetve egyéb, mikromobilitási járművét. A MOL Bubi ideiglenes gyűjtőállomásai is részei a mikroMobilitási pontoknak, utóbbit a Donkey Republic kerékpárjaival, valamint a BIRD elektromos rollerjeivel is lehet használni.

A kijelölt parkolóhelyeket világoszöld burkolati jelek határolják, az egyes közlekedési eszközök számára fenntartott területeket pedig különböző piktogramok jelzik. A kísérleti (pilot) jelleggel létrehozott mikroMobilitási Pontok egy úgynevezett virtuális kerítés (geonfencing) segítségével elérhetők a MOL Bubi és a BKK-val együttműködő megosztott mobilitási szolgáltatók applikációjában is. Az újszerű megoldás célja, hogy kényelmes hozzáféréssel és rövid idejű, rendezett parkolási lehetőséggel ösztönözze a fővárosiakat a kis helyet foglaló, fenntartható közlekedési eszközök használatára.

A BKK felhívja a figyelmet arra, hogy a Lánchíd felújítási munkálatai miatt a Rakpart 2021 területe déli irányból hétköznap munkaidőben (8-17 óra között) csak lépcsőn át közelíthető meg. Egyéb időpontban mind az Eötvös tér felől, mind a Kossuth tér felől akadálymentesen érhető el a helyszín.

Mit jelent az, hogy mikromobilitás és miért fontos?

Mikromobilitásnak nevezzük azoknak a közlekedési eszközöknek a használatát, amelyek a hagyományos városi közlekedési rendszereket kiegészítik. Közös jellemzőjük, hogy csendesek, kis helyet foglalnak, kicsi a súlyuk, maximális sebességük – amely jellemzően 25 kilométer/óra – pedig illeszkedik a városi közlekedéshez. Ilyen jármű például a kerékpár és a roller, illetve ezek elektromos rásegítésű változatai.

Egy sűrűn beépített, jelentős lakosságszámmal rendelkező nagyvárosban különösen fontos, hogy elterjedjenek a mikormobilitási eszközök. Ezek a járműtípusok megfelelő közlekedési alternatívát kínálnak a városban közlekedők számára az utazás utolsó kilométereinek megtételéhez. Ennek köszönhetően csökkenhet a forgalom és a károsanyag-kibocsátás, nem mellesleg ezek az eszközök gyors eljutást is biztosítanak. A Budapesti Közlekedési Központ olyan újszerű megoldások meghonosításán dolgozik, amelyek kiszolgálják a legújabb mobilitási igényeket. A társaság kiemelt célja, hogy a mobilitás tervezése és szervezése során a lehető legjobban érvényesüljenek a fenntarthatóság szempontjai. A pilot tapasztalatai alapján a BKK a Fővárossal és a kerületekkel együttműködve olyan Mobilitási Ponthálózat kialakítását tervezi, amely egyúttal hozzájárul a rendezettebb városképhez is.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.