A jelenlegi legismertebb magyar férfi kerékpáros számára jól indult az idei év. Valter Attila a tervezett pihenőjét tölti, majd beleveti magát a munkába, és készül az új megmérettetésekre.
Rekordméretű bicikliút-építési programot hirdetett meg tavaly Ausztria fővárosa. A tervek szerint négy év leforgása alatt 100 millió eurót fordítanak kerékpáros infrastruktúrafejlesztésekre.
Tovább bővítette szolgáltatási területét a Mol Bubi közbringa-rendszer. A Városliget után ezúttal Óbudán hozott létre hét gyűjtőállomást a BKK. Áprilistól már használhatók a közlekedők számára.
Megkezdődtek a kivitelezési munkálatok a főváros XIX. kerületében, hamarosan biztonságos kerékpáros-kapcsolatok jönnek létre és javulnak a gyalogosközlekedés feltételei is Kispesten.
Az éghajlatváltozásra és az élhetőség javítására ad lehetséges választ a 15 perces városok elmélete. Ellenzői és támogatói egyaránt vannak. Már hazánkban is zajlanak hasonló várostervezések.
A Budapestet a Tisza-tóval összekötő Tisza-tó expressz közvetlen járatként március 11-től novemberig köti össze a Keleti pályaudvar, Tiszafüredet érintve Balmazújvárossal.
Több száz vadonatúj Mol Bubi kerékpárt használhatnak ezentúl a fővárosiak, ráadásul a napokban újabb helyszínekkel bővül a gyűjtőállomások köre. A télen is népszerű közbringa-rendszerben a 2021-es megújulás óta közel duplájára nőtt a kerékpárok száma.
A Kékestető idén kimarad a magyar kerékpáros körverseny útvonalából, de lesznek nagy visszatérők a rajt- és célvárosok között. Magyar versenyzőknek is szurkolhatunk a hazai versenyen.
A kerékpáros vándortáborok sikerén felbuzdulva idén először háromnapos kerékpáros osztálykirándulásokat is meghirdetett a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség. A tavaszi turnusokra március 31-ig lehet jelentkezni.
A hidegebb téli hónapokban sem kell teljesen elvetni a kerékpáros közlekedés ötletét. A BKK legfrissebb adatai alapján sokat választják télen is a Mol Bubit, a fővárosi közbringarendszer kiemelkedő eredményeket ért el ezekben a hónapokban is.
Magyarország lakosságának több mint fele rendelkezik kerékpárral vagy rollerrel. Ráadásul az elmúlt négy évben folyamatosan nőtt azok száma, akik nagyobb összeget költenek ezekre. És, ha már megvették, a koronavírus hatására egyre lelkesebben használják is őket.
A napokban megkezdődtek a kivitelezési munkák, és a tervek szerint idén nyárra biztonságosan kerékpározható útfelületek jönnek létre a főváros XV. kerületben.
Újabb fontos kerékpárútvonal-kapcsolatok jöhetnek létre Budapest XI. és a XXII. kerületében a balatoni kerékpárút fővároson belüli szakaszával. A projekt célja, hogy megkönnyítse az agglomerációból a fővárosba kerékpárral ingázók napi közlekedését.