Lorena Wiebes a Milánó-Sanremo Donne győztese

Lorena Wiebes a Milánó-Sanremo Donne győztese

Holland győzelemmel ért véget a 20 év után újra megrendezett női Miláno-Sanremo egynapos kerékpárverseny. A sprintbefutó végén Lorena Wiebes ünnepelhetett, Vas Kata Blanka csapattársa az első nagy klasszikusát nyerte. A magyar bringás a 27. helyen végzett.

Két évtized kihagyás után idén ismét megrendezték a női Milánó-Sanremo kerékpárversenyt. Az öt legrangosabb egynapos verseny, az úgynevezett Monumentumok egyike a férfiaknál 1907 óta része a versenynaptárnak, vagyis idén már a 116. kiírásnál tartanak. A nőknek 1999 és 2005 között rendezték meg, a legutóbbi kiírást a német Trixi Worrack nyerte meg.

2025-ben ismét elrajtolt a mezőny, ráadásul ugyanazon a napon, amikor a férfiak versenye is. 289 kilométer helyett a nők 156 kilométert tekertek, és Genovából rajtoltak. Bár az előzetes tervek szerint két magyar versenyző is indult volna, Zsankó Petra szombatra megbetegedett, és végül nem rajtolt el, így csak Vas Kata Blankának szurkolhattunk.

Az SD Worx bringása szinte végig az élmezőnyben tekert, sokat dolgozott csapattársaiért, és az utolsó emelkedőre, a Poggio-ra is az esélyesek csapatával együtt érkezett meg. A hegyen már többen is próbálkoztak támadással, hogy szétszakítsák a mezőnyt, több kisebb szakadás is kialakult, és Vas Blanka is kicsit hátrébb került, mire a Poggio tetejére értek.

Már a síkon, kevesebb mint 2 kilométerrel a cél előtt az olasz Elisa Longo Borghini jó ütemben támadott, így látványos előnyt tudott szerezni, de az utolsó métereken utolérték, sprintbefutóra került sor, amelyben a holland Lorena Wiebest nem tudták legyőzni, így Vas Európa-bajnok csapattársa lett a Milánó-Sanremo győztese. A dobogóra a holland Marianne Vos és a svájci Noemi Rüegg állhatott még fel.

Vas Kata Blanka végül a győztes idejéhez képest 55 másodperc hátránnyal a 27. helyen ért célba. A 18 éves szlovák Viktória Chladonová 2 perc 44 másodperces hátránnyal a 40. pozícióban zárta a versenyt.

Results powered by FirstCycling.com

Megkezdődhetnek a tárgyalások a budapesti M2-es metróvonal akadálymentesítéséről, és az M1-es földalatti járműveinek cseréjéről. Az M3 és az M4 után az M2 lehet a főváros harmadik teljesen akadálymentes metróvonala.