Az év második negyedében visszatérnek a jellegzetes piros-fehér szerelvények, április elsején újraindul a fogaskerekű. A téli üzemszünet idején felújított pályán csendesebben és üzembiztosan járnak majd a szerelvények.
Téli pihenőre megy a fogaskerekű az energia- és gazdasági válság miatt. Az ideiglenes üzemszünet a tervezett tavaszi pályafelújítás végéig tart, és ennek köszönhetően több mint 120 millió forintot spórol Budapest közösségi közlekedése.
A svájci Appenzeller Bahnen és a Stadler szerződést írt alá egy, a svájci Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra szánt fogaskerekű vonat gyártásáról és szállításáról, amely a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le.
Április 30-tól ismét közlekedik a fogaskerekű, ezzel egy időben a Budapesti Közlekedési Központ ezen a vonalon is bevezeti az igényvezérelt szolgáltatást.