Egy év alatt csaknem 50 százalékkal emelkedett az elektromos autók száma hazánkban, és egyre többen döntenek úgy, hogy hosszabb útra is elindulnak vele.
Egy lengyelországi eset kapcsán hozott döntést az Európai Unió az elektromos járművek töltésének szabályaival kapcsolatban. Az EU döntése Magyarországot is érintheti.
A magyar piacon elérhető számos ösztönző hatására az utóbbi időben hazánkban is megfigyelhető az elektromos járművek elterjedése. Ilyenek lehetnek az egyes adókedvezmények, adómentességek, vagy az elektromos járművek vásárlásához biztosított vissza nem térítendő támogatások.
Világszerte egyre nagyobb figyelmet kap a vehicle-to-grid technológia, melynek lényege, hogy az elektromos járművek nemcsak fogyasztóként vesznek részt a rendszerben, hanem vissza is töltenek. Ez elektromos autóknál is működhet, de komoly jelentősége főleg az elektromos buszflották esetében lehet.
Fenntarthatóságról, a megosztott mobilitás városi közlekedésben betöltött szerepéről és környezetre gyakorolt hatásáról fejtették ki a véleményüket meghatározó iparági szakértők a Planet Budapest Expón.
Szeptember végétől minden benzinkútnál fel kell tüntetni, hogy az adott üzemanyagfajtából mennyibe kerül 100 kilométernyi út megtétele. A fiktív gépjárművekre számolt becslés az elektromos autókra is vonatkozik, ahol a fajlagos fogyasztás 100 kilométerenként 17,13 kilowattórában határozták meg.
A gyorsaságból és a kényelemből nem adunk – derül ki a GreenGo felméréséből: a „Most téged kérdezünk” nevű kutatásból, amelyből egyértelműen látszik a többeszközös közlekedés új trendjének itthoni erősödése is.