Négy éves lett a 2021-ben megújult Mol Bubi. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbringa-szolgáltatásának megújulása óta 64 új gyűjtőállomással bővült a rendszer, a legújabb két állomást Újbudán alakították ki, melyekkel együtt összesen már 222 helyen lehet kerékpárt felvenni és letenni. A Mol Bubi kerékpárok 2014 óta hozzátartoznak Budapest városképéhez, azonban a kezdeti 1100-as flottához képest a közbringarendszer 2021-es megújítása új korszakot és jelentős fejlődést hozott a zöld biciklik és ezzel együtt a rendszeresen kerekezők életében. Budapesten ma már minden korosztály használja a zöld bringákat, a Bubi 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám – derült ki a BKK közleményéből.
Jelenleg 2460 kerékpár található a fővárosban, 2024-ben naponta közel tízezerszer Bubi-bérelés történt. A legnépszerűbb napon – 2024. május 10-én – közel 18 ezer utazást regisztráltak a rendszerben, összesen pedig több mint 3,6 millió bérlés történt a fővárosban.
A BKK nemrég különleges animációval rukkolt elő a Bubi kerékpározások egy átlagos hétköznapjáról. A videóban – amelyben a 2024. szeptember 3-i, valós idejű Mol Bubi kerékpárfelvételi és -leadási adatokat használták fel –, több mint gyűjtőállomás csaknem 2000, forgalomban lévő kerékpárjának felvételi és leadási adata szerepel. Mindebből egy másfél perces felgyorsított animációban rajzolódnak ki a közösségi kerékpárokkal történő szimulált utazások.
Elektromos kerékpárokkal érkezik a Bubi 3.0
A közlekedési vállalat azonban kiemelte, hogy a jövőben egészen másként néz majd ki egy ilyen szimuláció: a megújuló Bubi 3.0 közbringarendszerben a tervek szerint kétszer annyi kerékpár lesz majd, 5-6-szor több leadási ponttal, és több mint 80 százalékkal nagyobb területen szolgálja majd ki az igényeket.
A BKK 2026-ban egy új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indítását tervezi, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul majd meg. A társaság a szolgáltatás folytatásához tavaly ősszel közbeszerzési eljárást indított, amely jelenleg is folyamatban van. Az eljárás eredménye, hogy ki lesz a Bubi új szolgáltatója, pár hónapon belül kiderül.
A közlekedésszervező vállalat célja, hogy a Bubi új generációjában is folyamatosan fejlessze majd a szolgáltatást, továbbá, hogy rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve, továbbra is kedvezményes árakkal tegye vonzóvá a városi kerékpározást. Az új rendszer kerékpárjai 2026 elejétől fokozatosan jelenhetnek meg a budapesti utakon.
A tervek szerint az új közbringarendszer legalább 5000 kerékpárt biztosít majd, ezek közül legalább 1000 elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mind az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. Szintén fontos újítás, hogy a kerékpárok immár a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.