Megkezdődhetnek a hivatalos tárgyalások a Magyar Fejlesztési Bankkal és az Európai Beruházási Bankkal, miután a Fővárosi Közgyűlés is támogatta, hogy a BKV a fejlesztései finanszírozásához hitelkeret megállapodást előkészítő egyeztetéseket folytasson. A közlekedési vállalat tervei szerint ebből a forrásból valósulhat meg többek között az M2-es metróvonal teljes akadálymentesítése és az M1-es metró több mint ötven éves szerelvényeinek cseréje.
Az M2-es Budapest második legforgalmasabb metróvonala, naponta mintegy 300 ezer utas közlekedik vele. A vonal 11 állomásából jelenleg mindössze 3 (Örs Vezér tere, Pillangó utca, Puskás Ferenc Stadion) akadálymentesített. A BKV részletes tervet állított össze a teljes akadálymentesítés megvalósítására.
Négy állomás (Keleti pályaudvar, Kossuth Lajos tér, Széll Kálmán tér, Déli pályaudvar) ferdelift beépítésével a felszínig akadálymentesíthető. A két éve befejezett M3 metróvonal rekonstrukciójakor ugyancsak ferdelifteket alkalmaztak, így a társaság jelentős üzemeltetői tapasztalattal rendelkezik.
Négy állomáson (Blaha Lujza tér, Astoria, Deák Ferenc tér, Batthyány tér) a ferdelift csak az aluljáró szintig oldja meg az akadálymentesítést. Ezeken a helyszíneken kis emelőmagasságú lift vagy rámpa kiépítése is szükséges.
A fejlesztéssel az M3 és az M4 után az M2-es metró is teljesen akadálymentessé válhat. A projektben a 8 ferdelift beépítése mellett 27 db korszerűtlen mozgólépcső új, korszerű, energiahatékony berendezésekre történő cseréje is megvalósulna. A BKV becslései szerint a többségében több mint ötven éves szerkezetek cseréjével mintegy 30-42 százalékos energiamegtakarítás érhető el, ami éves szinten 60-90 millió forint energiaköltség-megtakarítást jelent. A teljes akadálymentesítés és az energiahatékonysági felújítás aktuálisan becsült összköltsége mintegy 21 milliárd forint.
A Millenniumi Földalatti Vasút (M1) Budapest első metróvonala, 1896-os megnyitásával ez volt a kontinentális Európa első földalatti vasútvonala. A több mint ötven éves szerelvények cseréje napjainkra már elengedhetetlenné vált. A BKV el is készítette azokat a dokumentumokat, amelyekkel elindítható az új jármű tervezésére, prototípus- és sorozatgyártására vonatkozó közbeszerzési eljárás is, ha a források elérhetővé válnak. Az elvi előzetes típusengedélyhez tartozó műszaki leírásban a jármű számos paraméterét rögzítették, az új szerelvények légkondicionáltak, a mostaninál tágasabbak, nagyobb befogadóképességűek és halkabbak lesznek. A projekt becsült költsége 45 milliárd forint.