A finisbe érve hozhat még jobb ajánlatokat a lakásbiztosítási kampány

A finisbe érve hozhat még jobb ajánlatokat a lakásbiztosítási kampány

A szolgáltatók közötti versenyből a türelmesebb ügyfelek profitálhatnak a szakértők szerint. A lakásbiztosítási kampány március 31-én zárul, a megkötött szerződés május elsejétől él.

Túl van a félidején a 2025-ös lakásbiztosítási kampány. Az eddigi adatok alapján sokan döntöttek úgy, hogy felülvizsgálják meglévő szerződésüket, azonban annak, aki teljes képet akar kapni a piaci lehetőségekről, érdemes még mindig kivárnia.

A biztosítók ugyanis a mostani kampányban is árgus szemmel nézik egyrészt azt, hogy a versenytársak milyen díjakat kínálnak, másrészt azt is figyelik, hogy hány új szerződő érkezik hozzájuk, illetve hányan mondják fel korábbi szerződésüket. Amennyiben a fentiek alapján összességében az arány azt mutatja, hogy a biztosító vesztese lehet az idei kampánynak, akkor március utolsó napjaiban még hozzányúlhat az ajánlatához annak érdekében, hogy a későn ébredők számára versenyképes díjat vagy szolgáltatást kínálva összességében jól zárja a 2025-ös lakásbiztosítási kampányt – fejtette ki Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Éles a verseny a biztosítók között

Az Insura.hu biztosítási alkuszcég vezérigazgatója, Kozma Gábor szerint az elmúlt napokban is 2-3 biztosító már hozzányúlt az ajánlatához. Ezek között egyébként volt olyan társaság is, aki az induló kalkulációk alapján is az elsők között szerepelt, azonban pozícióját a díjmódosítással is igyekezett megerősíteni. Az alkusz adatai alapján eddig a Groupama, a Köbe, az Uniqa és az Alfa Biztosítót választották legtöbben a tarifálók közül.

Gergely Péter úgy véli, hogy akár azoknak az ügyfeleknek is érdemes újra kalkulálniuk biztosításukat, akik a tavalyi kampányban már sokat nyertek a korábbi biztosításuk lecserélésével, hiszen a díjakon még mindig lehet valamennyit spórolni. Ráadásul a biztosítók egymás közötti versenye szerencsére kevésbé díj-, mint inkább szolgáltatói versennyé alakult, épp ezért érdemes az összehasonlításban megnézni a fedezeteket, illetve azt is, hogy az adott biztosító milyen extra szolgáltatásokat kínál a biztosítása mellé.

Azt ugyanakkor egyre több ügyfél látja be, hogy a lakásbiztosítás esetében nem feltétlenül a díj a legfontosabb kérdés. A kgfb-vel ellentétben ugyanis itt nagyon sok múlik azon, hogy a választott biztosító milyen gyorsan és milyen mértékben fedezi a károkat. Az Insura oldalán kalkuláló ügyfeleknek csak 47 százaléka választotta azt a biztosítót, amely a legalacsonyabb díjat kínálta, a második helyen álló biztosítót az ügyfelek ötöde, a harmadik helyen állót 10 százalékuk választotta. A többi ügyfél akár magasabb díjú biztosítást is elfogadott amiatt, hogy az általa legszimpatikusabbnak tartott biztosítóval kösse meg a szerződését.

Ennek ellenére a mostani kampány is a főként a díjakról szól. Gergely Péter szerint az ugyanarra a lakásra ajánlatot adó biztosítók díja között akár több száz százalékos eltérés is lehet – ezt támasztja alá, hogy miközben a Magyar Nemzeti Bank (MNB) lakásbiztosítási indexének adatai szerint 2024 IV. negyedévében a lakásbiztosítások átlagdíja 66 100 forint volt, az Insuránál az első héten megkötött biztosítások átlagdíja 38 600 forint volt. Így még akkor is reális remény van arra, hogy nem kell többet fizetnünk az új biztosításunkért, ha a korábbiaknál sokkal szélesebb kockázatokra nyújt fedezetet az új szerződésünk.

A BiztosDöntés szakértője azonban kiemelte, hogy nem kell feltétlenül biztosítót váltani a díjcsökkentéshez. A piaci várakozások szerint az ügyfelek nagyobb része a régi biztosítójánál köt majd számára kedvezőbb díjú vagy/és magasabb fedezetet nyújtó lakásbiztosítást.

Van élet a lakásbiztosítás kampány után is

Fontos kiemelni, hogy a kampányban megkötött lakásbiztosítások egységesen május elsejétől állnak kockázatba, innentől felelnek a bekövetkezett károkért. Arra is van lehetőség, hogy ha az elkövetkezendő év során a család ingó vagyona valamilyen rendkívül drága, egyedi tárggyal, műszaki eszközzel bővülne, a most megkötött szerződések esetében is van mód arra, hogy a szerződés módosításával ezt az extra vagyontárgyat is biztosítási védelem alá vonjuk.

Gergely Péter kiemelte, hogy ha a jelenleg futó kampány során az MNB által előzetesen meghatározott kockázati körrel (és kártalanítási szabályokkal) bíró Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást (MFO) választjuk, nem kell újabb egy évet várnunk, ha mégsem vagyunk elégedettek a biztosításunkkal. Az MFO-ra vonatkozó előírások alapján ugyanis az ügyfelek negyedévente jogosultak a korábbi szerződéseket felmondani és új biztosítót választani.