Egy egyedülállóan lassú, mégis magával ragadó játékélmény: The Longing

Egy egyedülállóan lassú, mégis magával ragadó játékélmény: The Longing

Nemcsak egy akciódús, lendületes videójáték lehet élvezetes és szórakoztató. A The Longing egyedi hangulatával és elmélkedős játékélményével szögezi monitor elé a játékosokat.

A videojátékok világában ma már nem ritka – bár a trendek az akciódús játékokat preferálják –, hogy egy cím a türelemre és az elmélyült elmélkedésre építse a játékélményt – vannak szimulátor, programozó, város- vagy terepasztal-tervező játékok, és egyéb alkotások is, amik erre törekednek, ám a The Longing egy egészen egyedi megközelítést használ egyedülálló mechanikájával és atmoszférájával. A játék egy 400 napos valós idejű visszaszámlálásra épül, miközben a magány, a türelem, az idő és a lét kérdéseit boncolgatja.

Történet

A The Longing története egy földalatti birodalomban játszódik, főszereplőjét csak „egy árnyként” ismerjük meg, akit a kimerült király arra a feladatra teremt, hogy várakozzon 400 napig, míg erejét összeszedve felébred. A főszereplőnek nincsenek konkrét céljai és feladatai, csak, hogy túlélje ezt az időt és elfoglalja magát az egyedüllétben.

Játékmenet

A játék legfontosabb eleme a türelem – a játék elemei pont erre építenek. A 400 nap valós időben telik (bár van olyan tevékenység, ami módosít ezen) függetlenül attól, hogy a játékos játszik-e vagy sem. A játékos ez idő alatt felfedezheti a barlangrendszert és annak titkait (melyekből akadnak egészen jól elrejtettek is), olvashat könyveket, berendezheti a szobáját, vagy akár álmodozhat is a szabadságáról. Az interakciók száma korlátozott, ám a játék mélysége pont ebben rejlik.

A The Longing különlegessége, hogy a játékos érzelmi kapcsolata az árnnyal fokozatosan mélyül, miközben mindketten átélik a magány és a várakozás pszichológiai hatásait. A játékot nem szükséges aktívan játszani, sőt, néha pont arra ösztönöz, hogy félretegyük egy időre és várjunk.

Hangulat és művészi érték

A játék sötét, melankolikus atmoszférája azonnal magával ragadja a játékost. A grafika egyszerű, kézzel rajzolt, sötét és tompa színeket használ, de pont ettől hatásos. A zene és a hangeffektek tökéletesen illeszkednek a látottakhoz, hangsúlyozzák a csend és az elszigeteltség érzését.

Fogadtatás és összegzés

Az Anselm Pyta által készített és a Studio Seufz gondozásában megjelent The Longing vegyes, de többségében pozitív fogadtatásban részesült. Egyesek az egyedi koncepciót és a mély filozófiai tartalmat dicsérték, mások túl lassúnak és unalmasnak találták. Azoknak, akik a gyors, történettel teli és/vagy akciódús játékokat szeretik, illetve akik nem szeretik a melankolikus témákat, valószínűleg nem fog tetszeni, azonban azok számára, akik nyitottak az efféle elmélkedő játékélményre, a The Longing felejthetetlen élményt nyújthat.

Akinek felkeltette az érdeklődését, megtalálhatja a játékot számítógépen Steam-en, GOG-on, a Microsoft Store-ban, Mac-en, Nintendo Switch-en, és az Android-os illetve iOS-es telefonok alkalmazás-áruházaiban.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.