Július végére eltűnnek a soha nem használt Deák téri beléptetőkapuk

Július végére eltűnnek a soha nem használt Deák téri beléptetőkapuk

A tervezett, de nem megvalósult budapesti e-jegyrendszerhez kapcsolódó, 2017-ben felszerelt beléptetőkapuk 7 év után eltűnnek a Deák térti metróállomásról. A munkálatok alatt a gyalogosforgalom zavartalan lesz.

Június végén elkezdődött az M2-es metróvonal Deák Ferenc téri állomásának Sütő utcai kijáratánál található beléptetőkapuk elbontása. A budapesti elektronikus jegyrendszer megvalósítása céljából 2017-ben létesített kapuk eltávolítása a Budapesti Közlekedési Központ tervei szerint várhatóan 3 hetet vesz igénybe. A munkálatok ideje alatt a gyalogosok zavartalanul használhatják a Sütő utcai kijáratot – derült ki a BKK közleményéből.

Idén márciusban tíz év után került pont az elbukott budapesti e-jegyrendszer körüli ügy végére. A Nemzetközi Választottbíróság ítélete szerint 5,95 millió eurós (mintegy 2,3 milliárd forint) összeget fizetett a német Scheidt & Bachmann cég a BKK-nak, amiért olyan szerződésszegést követett el, amely miatt a BKK jogszerűen mondta fel a 2014-ben aláírt vállalkozási szerződést.

Az e-jegyrendszer választottbírósági perének eredményeként sikerült a BKK korábbi vezetése által kifizetett összeget részlegesen visszaszerezni, ezáltal mérsékelni a veszteséget. Ez az összeg a fővárosi közösségi közlekedés céljaira használható fel.

Az ügy lezárultával június 28 végén elkezdődött a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai kijáratánál a 2014-ben indult elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó beléptetőkapuk eltávolítása. A 2017 nyarán telepített kapuk és kapcsolódó berendezések elbontása a BKK szerint várhatóan 3 hetet vesz igénybe, de a gyalogosok ez idő alatt is folyamatosan használhatják a Sütő utcai kijáratot, a bontási munkák nagy része a metró éjszakai üzemszünete alatt történik majd. A leszerelt kapuk másra nem használhatók, ezért a társaság a vonatkozó szabályok figyelembevétele mellett hulladékként kezeli azokat.

Rohan az idő: szeptember 8-én már a 39. alkalommal rendezték meg a Budapest Félmaratont. A klasszikus, vagyis 21 kilométeres táv, a váltók és a rövidebb távok együttesen több mint tízezer embernek jelentettek aktív kikapcsolódást a nyárias időjárású vasárnapon.

Hazánkban elsőként a BKV tesztelheti a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező buszát. A járművel az utasok is kipróbálhatják, október 8. és 16. között a 8E buszjárat vonalán találkozhatnak vele a fővárosiak, és ingyenesen utazhatnak vele.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe 1,48 százalékkal gyengült a mögöttünk hagyott héten. A BUX gyengélkedése mellett a vezető részvények is jelentős mínuszokat könyvelhettek el.

A GKI Gazdaságkutató felmérése szerint szeptemberben az üzleti szféra és a fogyasztók kilátásai is csupán nagyon enyhén romlottak augusztushoz képest. A Századvég a lakosság esetében már javuló tendenciát mér, de náluk is negatív tartományban tanyázik a mutató.