A zárószakaszon és az összetettben is ötödik lett Valter Attila

A Visma-Lease a Bike magyar kerékpárosa pályafutása legjobb World Tour eredményét érte az az UAE Touron. Valter Attila szombaton egyik kedvenc egynaposán méreti meg magát.

Valter Attila az ötödik helyen zárta vasárnap az Egyesült Arab Emírségek országúti kerékpáros körversenyét, amelynek utolsó etapján ötödikként tekert célba a hegyi befutóban. Az egyhetes viadal második hegyi szakaszán el-Ajnból vágott neki a mezőny a 161 kilométeres távnak, amelynek jelentős része sík volt, oldalszéllel megspékelve, az esélyesek azonban együtt értek a közel 11 kilométer hosszú, 6,7 százalékos átlagmeredekségű Dzsebel Hafit lábához. A Visma-Lease a Bike magyar bringása szerdán az ugyancsak hegyi befutós Dzsebel Dzsaiszon hatodik lett, ennek köszönhetően a vasárnapi szakaszt a 11. helyről várta összetettben, lemaradása 39 másodperc volt az éllovas, így piros trikós ausztrál Jay Vine (UAE) mögött.

Már a Dzsebel Hafit első kilométerein faragta a mezőnyt a Decathlon AG2R La Mondiale diktálta nagy tempó, Vine és csapattársa, a harmadik helyen álló Brandon McNulty is korán leszakadt. Rajtuk kívül is többen megrogytak az első tízből a sorozatos ritmusváltásoktól, miközben Valter okosan helyezkedett, két és fél kilométerrel a cél előtt pedig ő maga támadott. Felváltva indultak meg az élcsoport tagjai, és a jó ütemben támadó Lennert Van Eetvelt szólóban nyerte meg a szakaszt. Sőt, a Lotto Dstny belga bringása – aki két napja a szakasz közben begyűjtött időjóváírásokkal csúszott be a legjobb tízbe – sikerével az összetettben is diadalmaskodott.

Valter az utolsó fél kilométeren utánaeredt, ám riválisai beérték, így az üldözőcsoporttal ért be 22 másodperc hátránnyal, és ötödik lett. Összetettben pedig - a procyclingstats szakportál adatai alapján – ugyancsak az ötödik helyre lépett előre 34 másodperc lemaradással, World Tour-versenyen ez pályafutása eddigi legjobb összetett eredménye.

Nagy célokkal érkeztem ide, hiszen a világ egyik legerősebb sorában nem egyszerű lehetőséget kapni, ha pedig megkapod, jól teszed ha élsz vele – írta közösségi oldalán Valter Attila. Hozzátette, hogy az első szakasz végén történt esés nem hozta meg a kedvét a verseny további részéhez, de ez is része a sportnak, ő pedig sokkal többet készült annál, hogy egy bukfenc elvegye a kedvét. Az időfutamot még kisebb húzódásokkal, de nem hátráltató sebekkel teljesítette. Örömtelinek értékelte, hogy látható a fejlődés egy olyan számban is, ami nem az erőssége, és ez segített neki abban, hogy a motivációja visszabillenjen a helyére.

Mint felidézte, az első, furcsának mondható hegyi befutón elég könnyen sikerült az élmezőnnyel megérkeznie az utolsó méterekre. Hiányzott egy kis önbizalom és bátorság, mert szebb helyezés is benne volt a pakliban, ennek ellenére örült, hogy a szezon során először a legjobb tíz között zárt. A következő három szakasz a versenyre jellemzően telt számára. Vagy nyugodt, nagyon könnyű tempó, illetve stresszes, szeles száguldozás is. Sikerült elérni a csapat elsőszámú célját, ugyanis Olav Kooij megnyerte az ötödik szakaszt.

Duplán örültem a sikerének, hiszen elég nagy nyomást helyeztem ismét magamra, ebből pedig lejött egy kicsi. Az utolsó szakasz is a szelezésről szólt, a hegy lábáig. Úgy érzem, óriási lépés a karrieremben, hogy ott tudok lenni az élbolyban az ilyen szakaszokon. Hála a csapatnak, az összes szakadásnak a jó végén voltam, a hegyen pedig bizonyítottam, leginkább magamnak, hogy fel tudom venni a versenyt a legjobbakkal komolyabb emelkedődön is – fejtette ki Valter Attila, aki azzal zárta értékelését, hogy nagyon elégedetten utazik haza Magyarországra néhány napra, mielőtt továbbindul Sienába.

A Visma-Lease a Bike magyar bajnok kerékpárosa szombaton a fehér murvás szektorairól híres Strade Bianchén indul majd, ahogy a tervek szerint Fetter Erik (Polti Kometa) is. Az olasz egynaposon Valter 2022-ben a negyedik, 2023-ban az ötödik helyen zárt.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.