A kétszázadik repülőjét is üzembe helyezte a Wizz Air

A kétszázadik repülőjét is üzembe helyezte a Wizz Air

A fapados légitársaság gépeinek átlagéletkora 4,2 év. A Wizz Air további bővítéseket is tervez, de szennyezését is mérsékelné.

Kerek jubileumot ünnepelhetett a Wizz Air, megérkezett ugyanis a flottájába 200. repülőgép is, ezzel a légitársaság flottájának átlagéletkora 4,2 évre csökken. Az új Airbus A321neo modell a London-Luton repülőtéri bázishoz csatlakozik.

Az Airbus A321neo repülőgépek modern repüléstechnológiai megoldásaiknak köszönhetően számost környezetvédelmi előnyöket kínálnak, mivel modell jelenleg akár 50 százalékos fenntartható repülőgép-üzemanyaggal is repülhet, ami 50 százalékkal csökkenti a zajlábnyomot, 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, illetve 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki.

A fapados légitársaság közleménye szerint a cég gépeinek szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal volta alacsonyabb 2023-ban, mint egy évvel korábban, és az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye. A vállalat célja, hogy hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid-intenzitását.

A Wizz Air rendelkezik a legnagyobb Airbus A321neo megrendeléssel Európában, a „WIZZ500 ambition” keretében pedig további 300 repülőgép beszerzését tervezi az évtized végéig.

Kizárólag a legújabb és legjobb technológiába fektetünk, az Airbus A321neo pedig biztosítja, hogy flottánk továbbra is modern és kényelmes maradjon, miközben segít abban is, hogy teljesítsük környezetvédelmi vállalásainkat. Az új repülőgép továbbá támogatja azt a célunkat is, hogy minél több utazni vágyót repítsünk el Európa-szerte a legizgalmasabb úti célokra, mindezt megfizethető áron – hangsúlyozta Trubek Zsuzsa, a Wizz Air kommunikációs menedzsere.

Egyre kevesebben bliccelnek a budapesti tömegközlekedési eszközökön a BKK adatai alapján. Azonban a bliccelők között rendre vannak olyanok, akik (az elévülés téves reményében) halogatják a pótdíj befizetését, emiatt végül hatalmasra duzzadt összeget kénytelenek fizetni.

Az év eddigi legszorosabb cyclocross versenyét hozta a benidormi világkupa női futama. Vas Kata Blanka végig az élmezőnyben küzdött a dobogós helyekért, végül az ötödik helyen ért célba a Fem Van Empel győzelmével zárult versenyen.