A fővárosi utasok többsége elégedett a közösségi közlekedéssel

A fővárosi utasok többsége elégedett a közösségi közlekedéssel

A budapesti tömegközlekedők az elérhetőséggel, az utastájékoztatással és a BKK munkatársaival a legelégedettebbek, azonban az is fontos számukra, hogy megbízható és gyors a társaság szolgáltatása.

A Budapesti Közlekedési Központ évek óta kiemelt figyelmet fordít a közlekedők visszajelzéseire, és azok alapján fejleszti szolgáltatásait. A legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített kutatásban a Budapesten vagy az agglomerációban élők és rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat – derült ki a BKK közleményéből. A vállalat kiemelte, hogy a közlekedésfejlesztés szempontjából hasznos észrevételek folyamatosan érkeztek.

A felmérés eredményei szerint a rendszeresen közösségi közlekedést használók körében tízből kilenc utas elégedett a BKK szolgáltatásaival. Ez az érték javulást is jelent, hiszen 4 százalékponttal nőtt az egy évvel ezelőtti felmérésben mértekhez képest. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a közösségi közlekedés színvonala az utóbbi időben javult, és csupán 13 százalék gondolja az ellenkezőjét.

A legtöbben a közösségi közlekedés elérhetőségével (93 százalék) – tehát azzal, hogy a BKK járatai és szolgáltatásai csaknem mindig és mindenhol hozzáférhetők –, a BKK munkatársaival (92 százalék), valamint az utastájékoztatással (91 százalék) a legelégedettebbek. A korábbi eredményekkel összevetve az árszínvonallal és a munkavállalókkal való elégedettség emelkedett leginkább, de jelentősen javult a közösségi közlekedők utastájékoztatással, biztonsággal és komforttal kapcsolatos tapasztalata is.

A közösségi közlekedők számára különösen fontos szempont a szolgáltatás gyorsasága, ezzel a megkérdezettek 90 százaléka elégedett. Ezen kívül a közlekedés biztonságát is tízből kilencen megfelelőnek tartják, a személyes biztonságérzettel kapcsolatban 4, míg az éjszakai biztonságérzetre vonatkozóan 2 százalékponttal javultak a közlekedők visszajelzései tavaly óta, továbbá kevesebben panaszkodnak agresszív utasokra is. Az ügyfelek a közlekedés megbízhatóságával is nagyon elégedettek (91 százalék), az ezzel kapcsolatos eredmények szintén javultak tavaly óta.

A felmérésben részt vevők amellett, hogy általában elégedettek a szolgáltatással, a járműtípusokat tekintve a metrókat szeretik a legjobban, ezt követik a villamosok, trolik, és az autóbuszok, továbbá a buszok és a villamosok esetében tartják a legjobbnak a hálózat lefedettségét. A válaszadók több mint háromnegyede elégedett a társaság tavalyi fejlesztéseivel is: a megújult M3 metróval, az új autóbuszokkal, trolibuszokkal, valamint a Lánchíd felújításával. A megkérdezettek úgy vélik, az új buszok bevezetése egyértelműen hozzájárul a közlekedés komfortszintjének növekedéséhez.

A felmérés a BKK munkatársainak megítélését is vizsgálta, a közösségi közlekedők pedig őket pontozták a legmagasabbra. Az ügyfelek több mint 90 százaléka elégedett a BKK munkatársaival (92 százalék), különösen az ügyfélszolgálati munkatársak, valamint a járművezetők magatartásával, de a jegyellenőrök és utaskoordinátorok segítőkészségével kapcsolatban is 4 százalékkal nőtt a pozitívan nyilatkozók száma.

A tájékoztatás tekintetében főleg a digitális információs táblákat, a BKK Infót, valamint a járműveken található tájékoztatókat preferálják az utasok és több mint 90 százalékuk elégedett a színvonallal a kutatás tanulsága szerint. Az értékesítésben egyre nagyobb szerepe van a digitalizációnak és az olyan megoldásoknak, mint az idén kétéves BudapestGO vagy a tavaly nyáron az M1 vonalán is bevezetett Pay&GO – előbbivel a közlekedők 93 százaléka elégedett és szinte mindenki hallott az alkalmazásról (94 százalék), míg a Pay&GO esetében a szolgáltatást használók 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elégedett.

Nemcsak a szolgáltatás színvonalával, hanem az árakkal kapcsolatos elégedettség is emelkedett (82 százalék) tavaly óta, szinte minden termék árával nagyobb az elégedettek aránya az előző évhez képest.

A BKK által készített kutatás eredményeiből kiderült, hogy a közösségi közlekedés használatának legfőbb oka, hogy könnyen elérhető, gyors, kényelmes és megbízható szolgáltatásról van szó. A pozitív visszajelzések mellett természetesen vannak olyan szempontok, amelyekkel kapcsolatban további fejlesztéseket várnak a társaságtól az utasok. A megkérdezettek szerint az új, modern buszok számának növelésével még megbízhatóbbá válhatna a szolgáltatás, továbbá a legtöbbek komfortérzetét továbbra is a zsúfoltság zavarja (46 százalék), de a közlekedési eszközök tisztaságán (32 százalék) is lenne mit javítani az utasok szerint.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.