Szeptembertől Hűvösvölgyig járnak az új villamosok

Szeptembertől Hűvösvölgyig járnak az új villamosok

A budapesti 56-os villamosvonal korrekciójának következtében szeptembertől immár Hűvösvölgyig járnak az alacsony padlós, modern CAF-villamosok.

A vállalt határidőre, iskolakezdésre befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, amelynek az volt a célja, hogy a CAF-villamosok a teljes vonalon közlekedhessenek – jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ. A korrekciós munkákra a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete, valamint a légkondicionálás és a hálózati visszatáplálási képességük miatti nagyobb áramfelvételi igényük miatt volt szükség.

Az átalakításnak köszönhetően szeptember elsejétől az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a közlekedők. A tanévkezdéstől az 56 és 56A villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz.

A peronok akadálymentesítésére azoknál a megállóknál került sor, ahol a CAF jármű fizikailag nem fért el a korábbi peron mellett, így a Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyeknél történt.

A vonal részleges felújítását végző BKV Zrt. a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítette a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélt, vágányokat épített át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélt ki. Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is. 11 720 folyóméter földkábelt fektetett le, kicserélt 129 felsővezeték oszlopot és korszerűsített 2 áramátalakító gépházat is.

A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint,

amely tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.